بررسی راه های قانونمند سازی حضور مهاجران افغانستانی در ایران

© ارگ ریاست جمهوریبررسی راه های قانونمند سازی حضور مهاجران افغانستانی در ایران
بررسی راه های قانونمند سازی حضور مهاجران افغانستانی در ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امروز نشستی نگرشی برای بررسی راه های قانونمندسازی حضور مهاجران افغانستانی در ایران در ارگ ریاست جمهوری افغانستان برگزار شد.
به زودی هیاتی از افغانستان به ایران جهت گفت و گو درباره مهاجران افغانستانی می رود - اسپوتنیک افغانستان
به زودی هیاتی از افغانستان به ایران جهت گفت و گو درباره مهاجران افغانستانی می رود

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان نوشت: نشستی به ریاست امرالله صالح معاون نخست رئیس جمهور به منظور بررسی راه های قانونمندسازی حضور مهاجران افغانستانی در جمهوری اسلامی ایران، امروز در ارگ دایر گردید.
در ادامه این خبرنامه آمده است، که در این نشست که محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه، سید حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجران، جاوید رسولی رئیس عمومی اداره‌ ملی احصائیه و معلومات و رئیس کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور مهاجران در افغانستان نیز اشتراک داشتند، در پیوند به اینکه چه شمار مهاجران افغانستانی در ایران زندگی می کنند، وضعیت حقوقی آنان در ایران و راه های قانونمندسازی حضور مهاجران افغانستانی در آن کشور، صحبت های همه جانبه صورت گرفت.
ارگ ریاست جمهوری افغانستان افزوده است، که همچنان در این نشست فیصله شد که سرپرست وزارت امور خارجه در جریان سفر زودهنگام خویش به جمهوری اسلامی ایران، با مقام های آن کشور در مورد آمادگی های حکومت افغانستان جهت راه‌اندازی پروسۀ تثبیت هویت، توزیع شناسنامه الکترونیکی و صدور پاسپورت ماشین‌ خوان برای مهاجران افغانستانی و قانونمند ساختن حضور آنها در ایران، صحبت نماید.
در پایان این خبرنامه همچنین آمده است، که این نشست به دنبال نشست شورای امنیت ملی و جلسه دیگری که به منظور بررسی و حل مشکلات مهاجران افغانستانی مقیم ایران به ریاست رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در آغاز هفته روان برگزار شده بود، انجام یافت.

یادآوری می کنیم، که در این پسین ها پس از چندین رخداد ناگوار برای مهاجران افغانستان در مرز با ایران، افغانستان و ایران روی طرح قانونمند سازی حضور مهاجران در ایران را آغاز کرده اند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала