روسیه خواستار آتش بس طرف‌های درگیر در افغانستان شد

© Sputnik / Nataliya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه خواستار آتش بس طولانی طرف های درگیر در افغانستان شد
 روسیه خواستار آتش بس طولانی طرف های درگیر در افغانستان شد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه از طرفین درگیر در افغانستان می خواهد تا به آتش بس طولانی دست یابند.

به گزارش اسپوتنیک، در وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه در پی رایزنی های میان روسیه ، ایالات متحده و افغانستان در قالب کنفرانس ویدئویی گفته شد: برقراری آتش بس و طولانی مدت در افغانستان باید یکی از مهمترین موضوعات مذاکرات آینده میان افغانی باشد.

در این مذاکرات ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور پوتین و مدیر شعبه دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه ، همتای آمریکایی وی زالمی خلیلزاد و حنیف اتمر، وزیر امور خارجه الفغانستان،  حضور داشتند.

کابلوف: حکومت افغانستان قصد دارد تا آخر ماه زندانیان طالب را رها کند - اسپوتنیک افغانستان
کابلوف: حکومت افغانستان قصد دارد تا آخر ماه زندانیان طالب را رها کند

پیش از این ، کابلولف به اسپوتنیک گفته بود که در طول جلسه آنلاین ، طرف افغانستان قصد خود را برای تکمیل روند آزادسازی طالبان زندانی در آینده نزدیک تأیید کرده است ، که این شرط شروع مذاکرات مستقیم میان افغانی پنداشته می شود.

در بیانیه ای وزارت خارجه روسیه همچنین آمده است: "روسیه و ایالات متحده از قصد دولت افغانستان برای تکمیل روند آزادسازی پنج هزار طالبان در روزهای آینده استقبال کردند. طرفین همچنین لزوم کاهش خشونت را به عنوان یک اقدام اعتماد سازی ذکر کردند و تأکید کردند که برقراری آتش بس همه جانبه و دراز مدت باید از جمله موضوعات اصلی در دستور کار مذاکرات بین افغانستان باشد".

شایان ذکر است که اجلاس سه جانبه افغانستان، امریکا و روسیه عصر روز گذشته (دوشنبه) برگزار شد و مقام‌های سه کشور، تلاش‌های صلح را به بحث گرفتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала