طرح اختطاف میلیاردر چینی نقش بر آب شد

© AFP 2023 / Noel CelisОхранник у закрытого рынка Синьфади в Пекине
Охранник у закрытого рынка Синьфади в Пекине  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پلیس چین اعلام کرد که پنج نفر را که با هدف ربودن، یکی از ثروتمندترین افراد این کشور وارد خانه او شده بودند بازداشت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از The New York Times پلیس چین اعلام کرد که پنج نفر رای را بازدالشت کرده است که با هدف ربودن هی شیانگژیان، یکی از ثروتمندترین افراد این کشور وارد خانه ویلایی او شده بودند.

میلیاردر نروژی به ظن قتل همسرش بازداشت شد  - اسپوتنیک افغانستان
میلیاردر نروژی به ظن قتل همسرش بازداشت شد

پسر هی شیانگژیان روز یکشنبه به پلیس اطلاع داده بود که عده ای وارد ویلای پدرش در شهر فوشان شده اند. برخی گزارش ها حاکی است که پسر 55 ساله هی شیانگژیان پس از فرار از ویلای پدرش با شنا در رودخانه توانسته بود خود را به نقطه امنی برساند و پلیس را از حضور افرادی با «مواد منفجره» در محل اقامت پدرش آگاه کند.

برخی از ساکنان محله ای که ویلای هی شیانگژیان در آن واقع شده است اعلام کرده اند که بنا به دستور پلیس یکشنبه شب و صبح دوشنبه اجازه خروج از منازلشان را نداشتند.

هی شیانگژیان، 77 ساله، یکی از بنیانگذاران گروه تجاری مایدیا Midea Group) ) در چین است. مایدیا یکی از مهم ترین تولیدکنندگان لوازم الکتریکی منازل در جهان محسوب می شود.

پلیس شهر فوشان اعلام کرده که در جریان خنثی کردن طرح ربودن هی شیانگژیان به کسی آسیبی نرسیده است. از این سرمایه دار چینی در فهرست فوربس به عنوان ششمین فرد ثروتمند چین یاد شده است. او همچنین در فهرست ثروتمندترین افراد جهان در جایگاه سی و ششم قرار دارد. ثروت او نزدیک به 25 میلیارد دالر تخمین زده شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала