اعتراض مجازی به بسته شدن شفاخانه داکتران بدون مرز در کابل

© AFP 2023 / Carl de Souza اعتراض مجازی به بسته شدن شفاخانه داکتران بدون مرز در کابل
اعتراض مجازی به بسته شدن شفاخانه داکتران بدون مرز در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از آنکه داکتران بدون مرز فعالیت خود را در شفاخانه 100 بستر دشت برچی متوقف کردند، شماری از فعالین مدنی دست به اعتراض زده اند.

به گزارش اسپوتنیک، داکتران بدون مرز پس از شش سال، فعالیت خود را در شفاخانه 100 بستر دشت برچی متوقف کردند. این تصمیم در پی حمله مسلحانه بر این شفاخانه در بیست‌وسوم ثور امسال، گرفته شده است. طبق اعلام داکتران بدون مرز، در این حمله 16 مادر، یک قابله، دو کودک هفت و هشت ساله و شش نفر دیگر کشته شده‌اند.
در همین حال شماری از شهروندان کشور دست به اعتراض زده گفته اند: بیایید دولت را وادار به پاسخگویی بکنیم. کودکان و مادرانی را در حمله تروریستی از دست دادیم. حالا هم قرار است هزاران کودک و مادر دیگر را بخاطر نبود شفاخانه از دست دهیم.
شهروندان در فضای مجازی از مردم خواستند که حکومت را به حدی مجبور بسازند تا که به سوالات داکتران پاسخ دهند و از رفتن آنها جلوگیری کنند.
سازمان داکتران بدون مرز این تصمیم را «دردناک» اما «ضرور» و پر از عواقب برای مردم توصیف کرده است.
در اعلامیه این نهاد آمده است: «این تصمیم با درک این‌که هیچ اطلاعاتی در مورد عاملان یا انگیزه این حمله به دست نیامده است، صورت گرفته است. مادران، نوزادان و کارمندان صحی هدف اصلی این حمله بوده‌اند و حملات مشابه ممکن در آینده نیز تکرار شود».
سازمان داکتران بدون مرز از جانب دیگر گفته است که پس از یک ماه از این حمله در مورد عاملان آن چیزی نمی‌داند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала