سرپرست وزارت صحت عامه افغانستان از درمانگاه خصوصی بلاسم دیدن نمود

© وزارت صحت عامه سرپرست وزارت صحت عامه افغانستان از درمانگاه خصوصی بلاسم دیدن نمود
سرپرست وزارت صحت عامه افغانستان از درمانگاه خصوصی بلاسم دیدن نمود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرپرست وزارت صحت عامه افغانستان از درمانگاه خصوصی بلاسم در پیوند به آزمایش و شناسایی ویروس کرونا دیدن کرد. 
وزارت معارف طرحی را برای بازگشایی مکتب های دولتی و خصوصی به وزارت صحت‌ عامه پیشکش نمود - اسپوتنیک افغانستان
وزارت معارف طرحی را برای بازگشایی مکتب های دولتی و خصوصی به وزارت صحت‌ عامه پیشکش نمود

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه افغانستان امروز سه‌شنبه،27 جوزا 1399 نوشت: داکتر احمد جواد عثمانی سرپرست و نامزد وزیر صحت عامه، امروز از درمانگاه خصوصی بلاسم دیدن نموده و کارکردهای این درمانگاه را در پیوند به تشخیص ویروس کرونا از نزدیک ارزیابی کرد.
این وزارت نوشته است، که سرپرست وزارت صحت عامه کشور، هدف از این بررسی را حصول اطمینان از کارکردهای مراکز صحی خصوصی در بخش تشخیص کرونا از لحاظ قیمت و کیفیت مطابق با پیمانه های وزارت صحت عامه عنوان کرد.
او هم‌چنان گفت، که سکتور خصوصی در صورتی می‌توانند ویروس کرونا را تشخیص دهند که دستگاه‌ پی سی آر داشته باشند و با در نظر داشت پیمانه های وزارت صحت عامه کار نمایند.
داکتر عثمانی، در ادامه سخنانش تصریح نمود، که وزارت صحت عامه به گونه منظم کارکردهای سکتور خصوصی را در بخش شناسایی ویروس کرونا نظارت می‌کند و اگر کار‌های آنان برابر با پیمانه های وزارت صحت عامه نباشد، با آنان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
در ادامه این وزارت نوشته است، که سرپرست وزارت صحت عامه گفت، که ویروس کرونا به زودی محو نخواهد شد و ما باید با رعایت رهنمودهای بهداشتی با این ویروس زیست کنیم.
داکتر عثمانی، هم‌چنان افزود: داشتن افراد مسلکی در بخش‌ تشخیص ویروس کرونا از پیمانه ها وزارت صحت عامه می‌باشد و سکتور خصوصی باید در بخش لابراتوار افراد مسلکی را استخدام نمایند.

یادآوری می کنیم، که وزارت صحت عامه افغانستان در حالی به درمانگاه ها و آزمایشگاه های خصوصی اجازه آزمایش و شناسایی بیماران کرونایی را داده است، که سرپرست این وزارت از ناتوانی این وزارت در شناسایی بیماران کرونایی پیش از این خبر داده بود. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала