سفر حنیف اتمر به ایران جهت بررسی وضعیت پناهندگان افغان

© Photo / MFA Afghanistan Flag of Afghanistanمحمد حنیف اتمر
محمد حنیف اتمر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاست جمهوری اعلام کرد هیاتی به ریاست سرپرست وزارت خارجه کشور برای گفت‌وگو درباره مشکلات مهاجران افغان هفته آینده به تهران سفر خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک،، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری در اطلاعیه‌ای با تأیید این خبرگفته است که که این هیات برای بررسی و پیگیری حادثه آتش سوزی در موتر حامل پناهجویان افغان و دیگر مسائل مربوط به ایران می رود.

در این اطلاعیه به زمان دقیق سفر هیات مذکور اشاره نشده اما آمده است که سفر هفته آینده انجام خواهد شد.

موتر حامل پناهجویان افغان که دو هفته پیش در ولایت یزد در پی شلیک پولیس آتش گرفت و تلفات برجا گذاشت چهار تن دیگر هم مصدوم شدند، با واکنش‌های در افغانستان و شماری از کشور های دیگر روبه رو شد.

آتش‌سوزی موتر پناه‌جویان افغان در ایران  - اسپوتنیک افغانستان
مشکل دائمی/ چرا پناهندگان افغان در ایران بازهم قربانی شدند؟

شهروندان افغانستان در کابل، ننگرهار، هلمند، هرات و قندهار در برابر سفارت و نمایندگی‌های سیاسی ایران تجمع کردند. در کابل معترضان بر لوحه سفارت ایران رنگ سرخ ریختند و در ننگرهار عکس‌هایی از رهبران ایران آتش زده شد.

پیش از حادثه یزد، غرق شدن شماری از مسافران افغان در آب‌های مرزی هریرود از سوی نیروهای مرزی ایران بر روابط کابل و تهران اثر گذاشته بود. ایران هرچند دست داشتن نیروهای مرزی‌اش در این حادثه را رد کرده بود؛ اما مسافران نجات یافته می‌گویند که این نیروها بیش از 50 تن را به آب‌های هریرود انداخته‌اند.

هیأت افغانستان که درباره این حادثه تحقیق کرده بود اعلام کرد که از میان بیش از 50 مسافر، 24 تن آنان غرق یا مفقود شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала