تهدید کوریای جنوبی به "تصفیه حساب" با کوریای شمالی

© AP Photo / South Korean Defence Ministryتهدید کوریای جنوبی به "تصفیه حساب" با کوریای شمالی
تهدید کوریای جنوبی به تصفیه حساب با کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارتش کوریای جنوبی با ابراز تأسف عمیق نسبت به تصمیم کوریای شمالی در مورد عدم پیروی از توافقات حاصله میان دو کشور، تهدید کرد چنانچه پیونگ‌یانگ به تشدید تنش‌ها ادامه دهد با واکنش شدید مواجه خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک،به دنبال تنش بین کوریای شمالی و جنوبی و انفجار یک دفتر ارتباطی بین دو کشور در خطوط مرزی، منابع مطلع از تشدید اوضاع و تهدید مقامات دو طرف علیه هم خبر دادند.

رئیس ستاد مشترک ارتش کوریای جنوبی در پایان یک نشست فوق‌العاده گفت:  که در صورتی که کوریای شمالی به تشدید تنش‌ها ادامه دهد کوریای جنوبی «واکنش قاطع» نشان خواهد داد."

این مقام ارتش کوریای جنوبی، خاطرنشان کرد که «اقدامات کوریای شمالی نتایج و تلاش های مشترک حاصل شده بیش از 20 سال در زمینه پیشرفت در روابط بین دو کوریا و حفظ صلح در شبه جزیره کوریا را باطل می کند.»

تصمیم کوریای ‌شمالی برای استقرار نظامیان در منطقه مرزی غیرنظامی - اسپوتنیک افغانستان
تصمیم کوریای ‌شمالی برای استقرار نظامیان در منطقه مرزی غیرنظامی

این اعلامیه یک روز پس از منفجر شدن دفتر هماهنگی ارتباطات دو کوریا در منطقه مرزی عاری از تسلیحات میان دو کشور منتشر شده است.

 کیم یو-گیون؛، معاون مشاور امنیت ملی کوریای جنوبی  نیزدر کنفرانسی مطبوعاتی گفت: تخریب این دفتر پایانی بر انتظاراتی تمام کسانی بود که به توسعه روابط بین دو کوریا و برقراری صلح پایدار در شبه جزیره کوریا امید داشتند.

او افزود: ما مشخص کرده‌ایم که کوریای شمالی کاملا مسوول تبعاتی است که این اتفاق ممکن است رقم بزند.

ستاد کل ارتش کوریای شمالی نیز گفته است واحد‌های نظامی در منطقه گردشگری «دیاموند» و مجتمع صنعتی کائسونگ مستقر می‌شوند؛ هر دو منطقه در حال حاضر به شدت محافظت می‌شوند و زمانی نماد همکاری‌های بین دو کوریا بوده است که به دلیل تشدید تنش‌ها ناشی از ادامه فعالیت‌های هسته‌ای کوریای شمالی بسته شده اند.

پیونگ‌یانگ طی 10 روز گذشته بارها همسایه جنوبی خود را در اعتراض به توزیع اعلامیه‌های ضدحکومتی در مناطق مرزی کوریای شمالی، تهدید کرده بود.

«کیم یو جونگ» خواهر رهبر کوریای شمالی گفته بود که در صورت تعلل سئول در قطع فعالیت فعالان ضد پیونگ یانگ، کشورش به توافق نظامی که در سال 2018 با کوریای جنوبی حاصل شد خاتمه می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала