سقوط دالر امریکا نزدیک است

© REUTERS / Amr Dalshسقوط دالر امریکا نزدیک است
سقوط دالر امریکا نزدیک است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در شرایطی که سرمایه‌گذاران به دنبال منابع ایمن می گردند، دالر امریکا علی‌رغم قدرت فعلی آن به زودی به شدت سقوط می کند و 35 درصد از ارزش خود را در برابر سایر ارزهای متعلق به شرکای تجاریش از دست می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از راشا تودی، در شرایطی که همه گیری ویروس کرونا احتمالاً آخرین ضربه را به دالر امریکا به عنوان ارز برتر ذخیره در جهان زده است، نشانه هایی از سقوط غیرقابل اجتناب آن از مدتها قبل دیده می‌شد.

 چین می خواهد دالر آمریکا را به سقوط مواجه کند - اسپوتنیک افغانستان
چین می خواهد دالر آمریکا را به سقوط مواجه کند

استفان روچ، اقتصاددان سابق مورگان استنلی می‌‌گوید دالر به خاطر کمبود سپرده‌ گذاری‌های داخلی در امریکا و کسری بودجه بزرگ آن، در حال افول است.

او گفت: «اقتصاد امریکا مدت‌هاست تحت تاثیر بی ثباتی های قابل توجه بزرگی قرار گرفته است که می‌توان از بین آنها به نرخ بسیار پایین سپرده گذاری های داخلی و کسری بودجه شدید اشاره کرد».

وی افزود در شرایطی که سرمایه‌گذاران به دنبال منابع ایمن می گردند، دالر امریکا علی‌رغم قدرت فعلی آن به زودی به شدت سقوط می کند و 35 درصد از ارزش خود را در برابر سایر ارزهای متعلق به شرکای تجاریش از دست می دهد. روچ قبلا هشدار داده بود سقوط دالر باعث تورم و کسری تجاری بیشتر می‌شود و قیمت را برای مصرف کنندگان امریکا بالا می‌برد. طبق پیش بینی او، این رویداد ها طی دو سال آینده اتفاق خواهند افتاد.

روچ می‌گوید: «در همین حین، امریکا در حال خارج شدن از برنامه جهانی شدن است و قصد دارد خودش را از سایر دنیا جدا سازد .این یک ترکیب مرگبار است».

روچ اشاره کرد سهم دالر در ذخایر رسمی ارز خارجی حدود 10 درصد طی دو دهه گذشته کاهش یافته و این روند طی سال‌های آینده شتاب می گیرد.

وی همچنان عقیده دارد ضعف دالر با افزایش ارزش یورو و یوان همزمان خواهد بود «در شرایطی که چین و منطقه یورو 40 درصد تجارت امریکا را تشکیل می‌دهند، سقوط دالر با افزایش ارزش ارز این دو منطقه همزمان خواهد بود».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала