شورای امنیت ملی افغانستان: طالبان عامل اصلی قتل‌عام کودکان است

© REUTERS / Mohammad IsmailЖенщина с ребенком убегает из мечети в Кабуле после нападения боевиков
Женщина с ребенком убегает из мечети в Кабуле после нападения боевиков - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از نشر گزارش تازه سازمان ملل متحد که افغانستان را به عنوان مرگ‌بارترین کشور برای کودکان اعلام کرده، شورای امنیت ملی این کشور می‌گوید که عامل اصلی قتل عام کودکان طالبان می‌باشند.

به گزارش اسپوتنیک، شورای امنیت ملی افغانستان روز سه شنبه (27 جوزا) با انتشار اطلاعیه‌ای به گزارش سازمان ملل متحد که افغانستان را به عنوان مرگبارترین کشور برای کودکان معرفی کرده است، واکنش نشان داد.

شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که عامل اصلی قتل عام کودکان طالبان می‌باشند.

این شورا افزوده است: در این گزارش واضح می‌گردد که طالبان مسلح از انفجار ماین‌های کنار جاده، حملات انتحاری و تاسیسات غیر نظامی به عنوان سنگر تروریستی استفاده نموده که عامل اصلی قتل‌عام کودکان می‌باشند.

شورای امنیت: طالبان در دوهفته نزدیک به 90 غیرنظامی را کشته‌اند - اسپوتنیک افغانستان
شورای امنیت: طالبان در دو هفته اخیر نزدیک به 90 غیرنظامی را کشته‌اند

در این اعلامیه آمده است: در این گزارش اشاره شده که در نتیجه اقدامات دولت و با آنکه طالبان خشونت هایشان‌ را کاهش نداده اند نسبت به سال گذشته سطح کشته و زخمی شدن اطفال کاهش یافته است. حکومت متعهد است تا در این زمینه مکانیزم‌های موجود را بهتر تقویت و تطبیق نماید.

این اعلامیه افزوده است: ما از گذشته برای حافظت از غیر نظامیان و به نیت زمینه‌سازی برای صلح خواستار کاهش خشونت و توجه به غیر نظامیان شده بودیم، اکنون نیز امیدواریم که طالبان به کشتن افغان‌ها و مسلمانان نقطه پایان بگذارند.

گفتنی است که سازمان ملل متحد برای پنجمین سال پیاپی، افغانستان را به عنوان مرگبارترین کشور برای کودکان معرفی کرده است.

سازمان ملل متحد در گزارش تازه خود گفته است که در سال 2019 میلادی بیش از 3 هزار کودک در افغانستان کشته و به همین تعداد زخمی و معلول شده‌اند.

بر اساس این گزارش، این کودکان بر اثر جنگ‌ها، انفجار ماین و حملات انتحاری کشته و زخمی شده‌اند.

در این گزارش، گروه طالبان مسوول کشته شدن بیش از 1200 کودک افغان عنوان شده است. مرگ 242 کودک به داعش (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) و 55 کودک به افراد ناشناس نسبت داده شده است. همچنین کشته شدن بیش از یک هزار کودک به نیروهای امنیتی افغانستان و نیروهای طرفدار دولت افغانستان در سال 2019 نسبت داده شده است.

همچنین در این گزارش آمده است: «403 مورد تلفات دیگر به طور مشترک به نیروهای دولتی و طرفدار دولت و گروه‌های مسلح منسوب شده است، مسئولیت 140 مورد تلفات غیرقابل توصیف است و 39 مورد تلفات ناشی از درگیری‌های مرزی با پاکستان است».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала