نگرانی آنجلینا جولی از آینده دختر سیاهپوستش در آمریکا

© AFP 2023 / Valerie Maconنگرانی آنجلینا جولی از آینده دختر سیاهپوستش در آمریکا
نگرانی آنجلینا جولی از آینده دختر سیاهپوستش در آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بازیگر مشهور آمریکایی با ابراز نگرانی از تبعیض نژادی در آمریکا گفت سیستمی که از من محافظت کند؛ از دخترم محافظت نکند، غیرقابل تحمل است.

به گزارش اسپوتنیک، آنجلینا جولی هنرپیشه معروف آمریکایی  و بازیگر برنده اسکار در مصاحبه ای با Harper's Bazaar پس از کشته شدن جورج فلوید از آینده دختر 15 ساله خود در این کشور ابراز نگرانی نموده است.    

وی از این صحبت کرد که چگونه تبعیض نژادی در آمریکا می تواند تاثیری عمیق بر خانواده وی داشته باشد زیرا دختر 15 ساله او «زهرا» که جولی وی را وقتی 6 ماه داشت از اتیوپی به سرپرستی گرفت نیز سیاهپوست است.

به گفته جولی ، بیش از 70 میلیون نفر به دلیل جنگ و آزار و شکنجه مجبور شدند خانه های خود را در سراسر جهان ترک کنند، اما در آمریکا  هنوز هم "نژادپرستی و تبعیض وجود دارد".

 تبعیض نژادی در امریکا جان یک سیاه پوست را گرفت - اسپوتنیک افغانستان
تبعیض نژادی در امریکا جان یک سیاه پوست را گرفت

این بازیگر 45 ساله گفت: سیستمی که از من محافظت می کند  و ممکن است از دخترم یا هر زن، مرد یا کودک دیگری در کشور ما بر اساس رنگ پوستشان محافظت نکند، غیرقابل تحمل است.

وی در ادامه گفت: ما باید از اظهار همدردی و خوش نیتی فراتر برویم و به قوانین و سیاست هایی برسیم که ساختار نژادستیزی و تبعیض و مصونیت از مجازات را تغییر دهد. پایان دادن به بدرفتاری های پلیس شروع کار است. این امر بسیار فراتر از این است و همه جنبه های زندگی اجتماعی از نظام آموزش تا سیاست ما را در بر می گیرد.

جولی در سخنانش به کشته شدن جورج فلوید توسط پلیس و وحشیگری پلیس و بی عدالتی های نژادی و اعتراض های خیابان های آمریکا در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت معتقد است مردم برمی خیزند. وی افزود: مردم از اقدامات نیمه تمام خسته شده اند و در مقابل پاسخ های ناکافی قدرتمندان، با همبستگی پاسخ می دهند. وقت آن است که قوانین و نهادهایمان تغییر کنند و به کسانی که بیشترین آسیب را دیده اند و صدایشان حذف شده، پاسخ دهیم.

جولی درباره مشکلات پناهندگان در دوران شیوع کرونا هم صحبت کرد و گفت: آن ها هر روز با ترس های نژادی و نژادپرستی و تعصب زندگی می کنند و در دورانی چون شیوع کرونا و بروز عواقب اقتصادی آن، آسیب پذیرترین مردم جهان هستند.

این بازیگر که 6 فرزند را به سرپرستی قبول کرده است، بر ضرورت آموزش دادن به کودکان هم تاکید کرد و گفت آن ها باید یاد بگیرند به کسانی که مورد ستم واقع می شوند و هرگز فرض نمی کنند حتی شناخته شوند، گوش کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала