واکنش وزارت خارجه روسیه به اظهارات دبیر كل ناتو

© Sputnik / Ramil Sitsikov /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش وزارت خارجه روسیه به اظهارات دبیر كل ناتو
 واکنش وزارت خارجه روسیه به اظهارات دبیر كل ناتو  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه درباره اظهارات دبیر كل ناتو در مورد نزدیک شدن نیروهای روسیه به مرزهای این پیمان، واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: اظهارات ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، مبنی بر اینکه سربازان روسی در مرزهای این اتحادیه مستقر است،  با منطق و عقل سلیم مغایرت دارد.      

پیش از این ، استولتنبرگ در مصاحبه با ولت گفته بود كه روسیه در قطب شمال فعال است ، حضور خود را در منطقه مدیترانه تقویت می كند و نیروهای روسی مستقیماً در مرزهای خارجی ناتو قرار دارند.

زاخارووا افزود: "چنین اظهاراتی ، البته ، با همه نورم ها، منطق ، حقایق ، عقل سلیم مغایرت دارد".    

وی همچنین گفت که همه چیز وارونه است و این کمبود حافظه تاریخی ناتو را نشان می دهد.   

وی گفت: "کشتی های روسی قرن ها است که در دریای مدیترانه حضور دارند ، شاید این چیزی است که حتی در اتحاد روی آن حدس زده نشده و آقای استولتنبرگ آگاهی ندارد. اما وقتی کشتی های روسی قبلاً در مدیترانه حضور داشتند ، آنگاه کسی از ناتو چیزی نمی دانست. پیش از این هیچ چیز به این سازمان شگفت انگیز نبود، ما برای مقاصد مختلف - تجارت ، کمک به شرکای ما ، تأمین امنیت ملی کشور که حق طبیعی ما است در آنجا حضور داریم".

چین به چلنج نظامی برای ناتو تبدیل می شود - اسپوتنیک افغانستان
چین به چلنج نظامی برای ناتو تبدیل می شود

در مورد قطب شمال ، زاخارووا اظهار داشت؛ فعالیت های روسیه در این منطقه کاملا منطقی است ، با توجه به اینکه بیش از یک پنجم کشور ما در شمال دایره قطب شمال واقع شده است.

به گفته زاخارووا ، به نظر می رسد که در ناتو کسانی متن بیانیه را می نویسند که نمی دانند در چه دنیایی زندگی می کند.

مسکو در سالهای اخیر بارها در مورد فعالیت بی سابقه ناتو در نزدیکی مرزهای خود اعلام داشته و از ایجاد نیروهای ناتو در اروپا ابراز نگرانی کرده است.

 پیش از این ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت كه فدراسیون روسیه قصد حمله به هیچ كسی را ندارد ، و تهدید روسیه "اختراع كسانی است كه می خواهند از نقش خود بعنوان یگانه پیش قدم در مبارزه با روسیه سود بگیرند تا از این طریق پاداش  بدست آورند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала