مشاور رئیس جمهور لبنان: بحران اقتصادی گلوگیر است اما راه حل پیدا خواهد شد

© Sputnik / Mikhail Alaeddin /  مراجعه به بانک تصاویر مشاور رئیس جمهور لبنان: بحران اقتصادی گلوگیر است اما راه حل پیدا خواهد شد
 مشاور رئیس جمهور لبنان: بحران اقتصادی گلوگیر است اما راه حل پیدا خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور ریاست جمهوری لبنان در امور روسیه و نماینده سابق مجلس این کشور در مورد توسعه اوضاع سیاسی داخلی کشورش روشنی انداخت.

امل ابوزید، مشاور ریاست جمهوری لبنان در امور روسیه و نماینده سابق مجلس این کشور در مصاحبه اختصاصی با اسپوتنیک در مورد توسعه اوضاع سیاسی داخلی و احساسات عمومی در رابطه با ناآرامی های جاری در شهرهای لبنان صحبت کرد.

وی افزود: "در حقیقت ، اعتراضات در لبنان به هیچ وجه داستان جدیدی نیست. اما با توجه به شرایط دشوار امروز لبنان ، این بازی می تواند خطرناک باشد. اعتراضات می تواند یک چالش اساسی برای ثبات جامعه ما باشد. اما ما برای حل آن تلاش می کنیم. "

این سیاستمدار تأکید کرد که دولت باید ناآرامی ها را در خیابان های شهرها پایان دهد - در غیر این صورت هرج و مرج می تواند در کشور خطرناک باشد.

ابوزید اعلام کرد: "کسانی که علاقه مند به ثبات لبنان و امنیت مردم آن هستند باید بدانند که فشار آوردن با استفاده از هرج و مرج لبنان می تواند دولت و نهادهای امنیتی آن را حتی بیشتر از صدمه برساند. بله ، امروز این خطر وجود دارد كه نیروهای علاقه مند بتوانند نزاع های بین ادیان را دوباره از سر گیرند و این ، به نوبه خود ، منجر به نتایج غیرقابل پیش بینی خواهد شد".  

در عین حال ، مردم هنوز هم می فهمند که افراد تحریک کننده نیز به اعتراض می آیند و غالباً آنها را نادیده می گیرند.

 سیاستمدار لبنانی توضیح داد: لبنانی های که جنگ داخلی سپری کرده اند ارزش این تشددها را می دانند.

أنصار حزب الله في لبنان - اسپوتنیک افغانستان
امریکا قصد دارد حزب الله لبنان را خلع سلاح کند

وی در خصوص تحریکات معترضین گفت: دولت اطلاعات کافی در مورد هویت تحریک کنندگان، بازیگران و محرکان ناآرامی ها دارد و با فرا رسیدن زمان، این اطلاعات آشکار خواهند شد. اکنون لازم است که سرانجام همه چیز مشخص گردد. در عین حال أبو زيد خاطرنشان کرد: در کشور مشکلاتی وجود دارد و باید هر چه سریعتر به آنها رسیدگی شود.

این سیاستمدار لبنانی افزود: شکی نیست که ما در اقتصاد و ارز دچار یک بحران داخلی هستیم. اما این بحران مرتبط با اوضاع منطقه است: درگیری اعراب و اسرائیل، اوضاع سوریه و عواقب حضور بیش از یک میلیون پناهنده سوری در لبنان و اینها علاوه بر اقدامات تهاجمی اسرائیل علیه لبنان و حریم هوایی این کشور است.

وی در خصوص مشکلاتی که ممکن است به دلیل اجرایی شدن به اصطلاح "قانون سزار" آمریکایی علیه سوریه برای لبنان پیش بیاید، اظهار داشت: این طرح نیز به لبنان ضربه می‌زند. سوریه و لبنان نقاط تماس اقتصادی و تجاری زیادی دارند و این به رشد لیره کمک نمی کند. بنابراین باید صبور بود و وضعیت را تحت نظر داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала