کارشکنی پنتاگون در روند خروج نظامیان آمریکایی از آلمان

© AP Photo / DPA/Ingo Wagnerکارشکنی پنتاگون در روند خروج نظامیان آمریکایی از آلمان
کارشکنی پنتاگون در روند خروج نظامیان آمریکایی از آلمان   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک روزنامه آمریکایی نوشت: پنتاگون که مخالف خروج نظامیان آمریکا از آلمان است عمدا روند کاهش حضور نظامی ایالات متحده از آن کشور را با کندی انجام می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، وزنامه "Washington Post  " آمریکا به تازگی در مطلبی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که وزارت دفاع این کشور مشغول بررسی تبعات خروج نظامیان این کشور از خاک آلمان است.

رئیس‌جمهوری آمریکا طرح‌هایی برای خروج 9500 نیروی آمریکایی از پایگاه‌های آلمان را تایید کرد. در حال حاضر، 34 هزار و 500 نیروی آمریکایی در آلمان، در کنار 17 هزار غیرنظامی آمریکایی و 12 هزار غیرنظامی آلمانی که در پایگاه‌های نظامی در این کشور کار می‌کنند، مستقر هستند.

ترامپ و مرکل - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ خشمگین است؟ دستور کاهش نظامیان آمریکایی در آلمان

به گفته این روزنامه خروج نیروها از آلمان مدت زیادی طول خواهد کشید و برای اجرای این طرح ترامپ، کمک پنتاگون نیاز است. با این حال، وزارت دفاع ، برعکس ، آرزوی صریح رئیس جمهور برای اجرایی ساختن این طرح را نادیده گرفته است .

این روزنامه خاطرنشان می کند که در مورد خروج سربازان از افغانستان ، وضعیت مشابهی وجود دارد. کاخ سفید می خواهد قبل از انتخابات هزاران سرباز ارتش باقی مانده را از آنجا خارج کند تا یکی از وعده های انتخاباتی خود را عملی کند، اما به گفته این روزنامه پنتاگون به نوبه خود از هر طریق ممکن  مانع رسیدن به این هدف می شود.

تصمیم برای کاهش شمار نظامیان آمریکایی در خاک آلمان نخستین بار ابتدای ماه جاری میلادی توسط روزنامه وال استریت ژورنال افشا شد که موجی از نگرانی را در میان مقامات برلین برانگیخت.

رئیس جمهوری ایالات متحده با تاکید بر این نکته که چنین حضوری هزینه‌های زیادی برای کشورش به همراه دارد، تصریح کرد که آمریکا به زودی نیمی از این نیروها را از خاک آلمان خارج خواهد کرد و شمار آنها را به 25 هزار نفر کاهش خواهد داد.

به‌رغم آنکه شمار سربازان آمریکایی در خاک آلمان به نسبت همین میزان در دوره جنگ سرد کاهش داشته اما با این حال ایالات متحده همچنان بیشترین تعداد نظامیان خود را در اروپا در آلمان مستقر کرده است.

ایالات متحده آمریکا چندی است با هم‌پیمانان سنتی خود در ناتو، از جمله فرانسه و آلمان در باره مسائل امنیتی به خصوص بر سر افزایش بودجه نظامی اختلاف پیدا کرده است. دونالد ترامپ بارها خواستار افزایش بودجه نظامی اعضای ناتو تا میزان دو درصد تولید ناخالص داخلی هر یک از این کشورها شده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала