تشنج بحری بین ترکیه و فرانسه

© AP Photo / Lefteris Pitarakisکشتی های نظامی ترکیه
کشتی های نظامی ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ناتو درگیری بحری بین ترکیه و فرانسه در بحیره مدیترانه را بررسی می نماید.

به گزارش اسپوتنیک؛ یونس استولتنبرگ، منشی عمومی ناتو گفت: ناتو در حال بررسی حادثه ای در بحیره مدیترانه بین کشتی های قوای بحری دو عضو ناتو- فرانسه و ترکیه است.

استولتنبرگ در یک کنفرانس خبری پس از جلسه مجازی وزرای اتحاد گفت: "این حادثه در بحیره مدیترانه توسط بسیاری از متحدین مورد بحث قرار گرفت. ما اطمینان می دهیم که اردوی ناتو یک سلسله تحقیقاتی را در این عرصه انجام خواهد داد. این بهترین راه برای روشن کردن چگونگی وقوع این حادثه می باشد."

دولت ترکیه یک تعداد شبه نظامیان داعش را به فرانسه اعزام کرد - اسپوتنیک افغانستان
اعزام شبه نظامیان داعش از ترکیه به فرانسه

پیش از این، فرانسه هنگامی که فرانسوی ها سعی کردند یک کشتی باربری را که تحت حمایت قوای بحری ترکیه برای لیبیا مستقر شده بود، کنترول کنند، ارتش ترکیه را به رفتار پرخاشگرانه در مدیترانه متهم کنند. ترکیه این ادعاها را رد کرد و گفت کشتی فرانسوی مانورهای خطرناکی را انجام علیه نیروهای بحری ترکیه انجام دادند.

به گفته نماینده وزارت امور خارجه فرانسه، ترکیه همچنان به حمایت دولت موافقت ملی در برابر ارتش ملی لیبیا، خلیفه حفتر است، ادامه می دهد. به گفته پاریس، اقدامات ترکیه مستقیماً مغایر با تلاشها برای اطمینان از آتش بس فوری در لیبیا نیست.

پیشتر، نمایندگان اتحادیه اروپا نیز یک حادثه مشابه با ارتش ترکیه گزارش داده بودند. اتحادیه اروپا از انقره درمی یابد که چرا ارتش ترکیه اجازه نداد که از کشتی که هفته گذشته به سواحل لیبیا سفر کرده بود ، بازرسی کند. بر اساس گزارش رسانه ها، این کشتی که توسط کشتی های قوای بحری ترکیه محافظت می شد، می توانست اسلحه و تجهیزات لازم برای نیروهای دولت وفاق ملی لیبیا را نشان بدهد.

به نوبه خود ، منشی عمومی ناتو از اجرای کلیه تصامیم سازمان ملل از جمله تحریم تسلیحات در لیبیا ابراز حمایت کرد. استولتنبرگ گفت: "علاوه بر این ، ما از تلاشهای سازمان ملل برای یافتن راه حل درگیری از طریق مذاکرات پشتیبانی می کنیم."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала