فاش شدن نحوه رابطه پوتین با ترامپ

© REUTERS / Grigory Dukorفاش شدن نحوه رابطه پوتین با ترامپ
فاش شدن نحوه رابطه پوتین با ترامپ  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید در آستانه انتشار کتاب تازه خود با عنوان «اتاق حوادث: یک خاطره از کاخ سفید» در مصاحبه با کانال تلویزیونی ABC گفته است.

بولتون: ترامپ ایده حمله به ونزوئلا را «باحال» توصیف کرده بود - اسپوتنیک افغانستان
بولتون: ترامپ ایده حمله به ونزوئلا را «باحال» توصیف کرده بود

آقای بولتون در این مصاحبه اظهار داشت که رئیس‌جمهور روسیه به هیچ وجه نگران همتای امریکایی خود نیست. به نظر وی پوتین سیاستمدار باهوش و سرسختی است که در که همتای امریکایی خود (دونالد ترامپ) حریف جدی نمی‌بیند. در همزمان رئیس‌جمهور امریکا شخصی «فوق‌العاده ناآگاه» است که توسط همتایان خارجی به راحتی باز داده می‌شود. مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید که مثلاً پوتین، کیم جونگ اون، و شی جین پینگ ترجیح دادند که به تنهایی و به شکل رو در رو با ترامپ ملاقات کنند تا با گفتن سخنان خوشایند او را تحت تاثیر خود قرار دهند.

او همچنان می‌گوید که رئیس‌جمهور پوتین «زندگی خود را وقف درک موقعیت استراتژیک روسیه در جهان کرده است» در حال که رئیس‌جمهور امریکا «دوست ندارد درباره این موضوعات بخواند و یا از آنها آگاه شود».

بولتون در ادامه گفت: به همین دلیل، تا موقعی که ترامپ در سمت ریاست‌جمهوری باشد، واشنگتن در وضعیت دشواری قرار خواهد داشت.

پیش از این، برخی از بخش های کتاب بولتون منتشر شده بود. مشاور سابق کاخ سفید اعلام کرده ترامپ از شی جین پینگ، رهبر چین خواسته بود تا در پیروزی در انتخابات در سال 2020 به وی کمک کند و نمی‌خواست کمک های نظامی به اوکراین ارائه دهد. بولتون همچنان فاش کرد که رئیس‌جمهور امریکا می خواست بداند که فنلاند بخشی از روسیه است یا خیر و نمی‌دانست که بریتانیا یک قدرت هسته‌ای است.

ترامپ در ماه سپتمبر سال گذشته آقای بولتون را از سمتش برکنار کرد. رئیس‌جمهور ترامپ این کار خود را با «اشتباهات جدی» صورت گرفته توسط مشاورش توضیح داد. در ماه نوامبر اطلاع حاصل شد که بولتون قصد دارد با دریافت دو میلیون دالر حق الزحمه کتاب خاطراتش را بنویسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала