حمایت «روسکوسموس» از قطعنامه‌ای علیه مسابقه تسلیحاتی در فضا

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر Стенд Федерального космического агентства "Роскосмос" на выставке в рамках Санкт-Петербургского международного экономического форума 2017
Стенд Федерального космического агентства Роскосмос на выставке в рамках Санкт-Петербургского международного экономического форума 2017 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون همکاری های بین‌المللی «روسکوسموس» می‌گوید که سازمان فضایی فدرال روسیه از قطعنامه‌ای علیه مسابقه تسلیحاتی در فضا حمایت می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ساویلیف، معاون همکاری های بین‌المللی «روسکوسموس» با اظهار نظر در مورد برنامه‌های امریکا برای نظامی کردن فضا گفت که این این سازمان از قطعنامه‌ای علیه مسابقه تسلیحاتی در فضا حمایت می‌کند.

Транспортно-пусковая установка межконтинентальных баллистических ракет Тополь-М - اسپوتنیک افغانستان
در "روسکوسموس" طراحی روی راکت های فوق سنگین را آغاز کرده اند

پیش از این، وزارت دفاع ملی امریکا از «استراتژی دفاعی در فضا» رونمای کرده که این استراتژی برای پاسخگوی و مقابله با تهدیدات فضایی به اصطلاح «دشمن» امریکا به ویژه روسیه و چین تدوین شده است.

آقای ساویلیف گفت: برای تصویب قطعنامه در مورد جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی در فضا، ما به طور مداوم از همه سایت‌های مذاکره کننده ممکن و مقرون به صرفه حمایت می‌کنیم.

او در ادامه افزود: ما نسبت به اظهارات مبنی بر این که روسیه قصد استقرار اسلحه‌های را در فضا علیه امریکا دارد، احتیاط می‌کنیم.

پیش از این، سفیر روسیه در امریکا اظهار کرد، واشنگتن به دنبال تبدیل کردن فضا به یک منطقه جنگی بوده در حالی که لزومی برای اینکه بدتر کردن وضعیت در این حوزه و به راه افتادن یک رقابت تسلیحاتی دیگر وجود ندارد.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی زوزدا گفت: ما شاهد هستیم که آمریکایی‌ها با حمایت هم‌پیمانانشان در ناتو تلاش دارند فضا را تبدیل به یک منطقه جنگی و میدان نبرد احتمالی میان کشورها کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما در حال انجام هر کار ممکن به منظور جلوگیری از این موضوع هستیم.

آنتونوف در ادامه گفت: مسکو تاکنون نتوانسته واشنگتن را نسبت به لزوم همکاری برای پیشگیری از یک رقابت تسلیحاتی در فضا قانع سازد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала