در بریتانیا یاد از نژادپرستی چرچیل شد

© East News / Mary Evans Picture Libraryدر بریتانیا یاد از نژادپرستی چرچیل شد
در بریتانیا یاد از نژادپرستی چرچیل شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در بریتانیا در مقابل اعتراضاتی که تعدادی از شهرهای ایالات متحده امریکا و اروپا را در برگرفته است، اعتقادات نژادپرستانه نخست‌وزیر پیشین بریتانیا را به یاد آوردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیوزویک، در جریان تظاهرات در لندن، افراد ناشناس بر روی مجسمه چرچیل نخست‌وزیر پیشین بریتانیا که در میدان پارلمان در مرکز شهر برپا شده بود نوشتند که این سیاستمدار نژاد پرست بود. پس از آن، بوریس جانسون، نخست‌وزیر، در دفاع از چرچیل صحبت کرده و گفت چنین اتهاماتی علیه وی ناعادلانه است.

در پاسخ آقای جانسون یادآوری شد كه چرچیل بارها اظهار داشته كه به برتری نژاد سفید اعتقاد دارد. از جمله به گفته ریچارد توئه، استاد دانشکده تاریخ دانشگاه اکستر، این سیاستمدار گفت که چرچیل چینی ها را دوست نداشت، مردم هند را وحشی و دارای دین وحشیانه نامید و آفریقایی ها را همچون کودکان دانسته بود. علاوه بر این، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا هندی ها را به تحریک به اصطلاح قحطی و گرسنگی در بنگال در سال 1943 متهم كرد، زیرا آنها به قول وی «مانند خرگوش ها به تولید نسل پرداخته و چند برابر شدند».

در این شرایط، عده ای با طعنه گفتند اکنون از مجسمه چرچیل در لندن که در یک جعبه محافظ ویژه قرار داده شده بهتر از حملات احتمالی اوباش محافظت می‌شود تا از اقلیت های قومی ساکن بریتانیا در مقابل ویروس کرونا. خانم شولا موس ـ شوگبامیمو، فعال سیاسی و حقوقدان گفت :چرچیل زودتر از اقلیت های قومی که در معرض خطر مرگ بر اثر ابتلا به کرونا هستند، تجهیزات محافظت شخصی را دریافت کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала