پلان SpaceX برای فرستادن راکت‌ها به مریخ

© AP Photo / Jae C. Hong, Fileپلان SpaceX برای فرستادن راکت‌ها به مریخ
پلان SpaceX برای فرستادن راکت‌ها به مریخ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایلان ماسک می‌خواهد یک ایستگاه فضایی بسازد که از آن نه تنها پرتاب راکت‌ها به ماه و مریخ انجام شود، بلکه پروازهای هایپرسونیک در اطراف زمین نیز قابل انجام باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایندیپندنت، ایلان ماسک میلیاردر و مالک کمپنی امریکایی SpaceX، قصد دارد یک سکوی بحری شناور در سواحل خلیج مکزیک در تگزاس بسازد تا بتواند راکت‌هایی را به سمت ماه و مریخ پرتاب کند.

گفته می‌شود که با کمک چنین ایستگاه فضایی نه تنها پرتاب راکت‌ها به ماه و مریخ انجام می‌شود، بلکه پروازهای هایپرسونیک در اطراف زمین نیز انجام خواهد شد.

پرتاب ناموفق سفینه فضاپیمای اسپیس ایکس + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان
پرتاب ناموفق سفینه فضاپیمای اسپیس ایکس + ویدئو

طبق اطلاعات اولیه، SpaceX قصد داشته سکوی شناوری برای پرتاب فضاپیمای قابل استفاده مجدد سنگین Starship بسازد. چنین پروازهایی امکان می‌دهد فقط طی ۳۰ – ۴۰ دقیقه بین قاره‌ها حرکت و جابجایی امکان‌پذیر گردد.

در ماه جنوری، ماسک اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۵۰ یک میلیون نفر را به مریخ بفرستد. انتظار می‌رود که تا اواسط این قرن به طور متوسط ​​سه سفینه در روز قادر به رفتن به این سیاره باشند.

در سپتمبر سال ۲۰۱۹، ایلون ماسک نمونه اولیه یک فضاپیمای قابل استفاده مجدد را که قادر به حمل بار و فضانوردان به مریخ و ماه است، معرفی کرد.

این فضاپیما استارشیپ (Starship) نام داشت که طول آن ۵۰ متر است و جرم بدون احتساب سوخت و محموله نیز در حدود ۱۲۰ تُن است.

در جریان نمایش، ماسک گفت که استارشیپ، قادر به حمل ۱۰۰ نفر می‌باشد و می‌تواند مبنای استعمار مریخ و ماه شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала