بولتون: ترامپ ایده حمله به ونزوئلا را «باحال» توصیف کرده بود

© REUTERS / Jonathan Ernstبولتون: ترامپ ایده حمله به ونزوئلا را «باحال» توصیف کرده بود
بولتون: ترامپ ایده حمله به ونزوئلا را «باحال» توصیف کرده بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا اظهار داشت که حمله به ونزوئلا یک ایده «باحال» است.

به گزارش اسپوتنیک، واشنگتن پست نوشت که به کتاب 592 صفحه‌ای بولتون دست یافته و مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید در این کتاب تمرکز زیادی بر مسائل و تصمیم‌های سیاست خارجی از اوکراین و ونزوئلا گرفته تا کوریای شمالی و ایران دارد.

ترامپ: اگر به بولتون گوش میدادم جنگ جهانی ششم آغاز می‌شد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: اگر به بولتون گوش میدادم جنگ جهانی ششم آغاز می‌شد

بولتون همچنین در کتابش به برخی اظهارات عجیب رئیس‌جمهور امریکا اشاره کرده و نوشته است که ترامپ حمله احتمالی به ونزوئلا را «باحال» توصیف کرده و گفته که این کشور «در حقیقت بخشی از ایالات متحده امریکاست».

پیش از این در اوایل ماه می، رئیس‌جمهور ترامپ گفته بود که «اگر می‌خواست وارد ونزوئلا شود، راز در این مورد وجود نمی‌داشت».

بولتون در کتاب تازه خود که قرار است با عنوان «اتاق حوادث: یک خاطره از کاخ سفید» نوشته است که ترامپ ایده حمله به ونزوئلا را باحال توصیف کرده است.

یادآوری می‌کنیم، که یک سال پیش، اعتراضات گسترده در برابر مادورو در ونزوئلا آغاز شد، در نتیجه، رهبر مخالفان خوان گوآیدو خود را رئیس‌جمهور موقت اعلام کرد به این دلیل که او در زمان «کودتا» رئیس مجلس بود.

ایالات متحده امریکا و برخی از کشورهای غربی بلافاصله گوآیدو را به عنوان رئیس‌جمهور به رسمیت شناختند. روسیه، چین، ترکیه و سایر کشورها از مادورو به عنوان رئیس مشروعیت دولت پشتیبانی کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала