امریکا به روسیه و چین اجازه توسعه تسلیحات هستوی را نمی دهد

© Fotolia / Kremldepallانفجار هستوی
انفجار هستوی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده امریکا در سازمان خلع سلاح جهانی اظهار داشت که کشورش اجازه توسعه سلاح‌های هسته‌ای را به روسیه و چین نخواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک،رابرت وود، نماینده امریکا در سازمان خلع سلاح جهانی در مصاحبه با  "CBS News" اظهار داشت که امریکا اجازه حرکت بسوی نوسازی و ساخت انبارهای تسلیحات هستوی را به روسیه و چین نخواهد داد. وی همچنین بیان داشت که ایالات متحده امریکا نیز انبارهای خود را ارتقا می‌دهد، اما تعداد آنها را افزایش نمی‌دهد.

سرگلوله هستوی - اسپوتنیک افغانستان
چین ابرقدرت ترین کشور هستوی جهان می گردد

وود تصریح کرد: ضرور است که با این چالش‌های رو به رشد از طرف روسیه و چین مقابله ‌کنیم و به آنها واکنش نشان دهیم. ما نمی‌توانیم این را نادیده بگیریم.  تا زمانی که روسیه و چین در حال حرکت در مسیرهای مختلف از ما هستند، ما باید کاری را انجام دهیم که پاسخگوی منافع ملی ما و متحدان ما باشد.

نماینده امریکا در سازمان خلع سلاح جهانی در مورد برجسته نمودن خطر از جانب چین اعلام داشت که ذخایر سلاح های هستوی موجود در این کشور می‌تواند در 10 سال آینده دو برابر شود. ایالات متحده به این نظر است که باید از چنین جریان جلوگیری کرد و کشورها هستوی به یک توافق مشترک برسند.

چین عاری از هر گونه محدودیت در رابطه با کنترل تسلیحات است، زیرا معاهده‌ای که ایالات متحده و روسیه در گذشته بر آن توافق داشتند، شامل چین نمی شد. ما معتقد هستیم که زمان آن رسیده است تا چین را پای میز مذاکرات بنشانیم و ما همچنان به این موضوع اصرار خواهیم ورزید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала