حمله بزرگ سایبری به مرورگر گوگل کروم

© Photo / PixabayGoogle Chrome
Google Chrome - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مرورگر گوگل کروم 32 میلیون بار مورد حمله افزار جاسوسانی برای کاپی اسرار ثبت نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، رویتر با استناد به تحقیقات انجام شده توسط شرکت Awake Security  اطلاع داده که نرم افزارهای  مخرب وانمود می کنند که برنامه های افزودنی مرورگر گوگل کروم هستند.

میدان هوایی بین‌المللی سوئکارنو-هتا در اندونیزیا
 - اسپوتنیک افغانستان
گوگل ارث تصاویر جدید از سیاره زمین را منتشر کرد

جاسوس افزار با ظاهر و سرپوش مترجم های آنلاین، تبدیل کننده های فایل ها، برنامه های افزودنی امنیتی و سایر برنامه های کاربردی رایگان استتار شده بودند. این نرم افزارها مخفیانه تاریخچه بازدید کنندگان از سایت ها را کپی کرده و سایر اطلاعات خصوصی را برای باج گیران ارسال می کنند. به گفته گری گلومب ، کارشناس شرکت ، این افزونه ها به شکل حدود 32 میلیون نسخه کپی شده در رایانه های قربانیان گسترش یافته است. کمپین  فعلی برای رخنه بد افزارها بزرگترین کمپین در تاریخ حملات سایبری به مرورگر گوگل کروم است.

تحلیلگران تأکید کردند که باج گیران از روشهای ساده اما قابل اعتماد برای استتار فعالیتهای خود استفاده می کردند. حدود 15 هزار نام دامنه که در "گالکوم" ، یک شرکت کوچک از اسرائیل ثبت شده اند،  با این شبکه کلاه برداری ارتباط داشتند. نمایندگان این شرکت گفتند که آنها از وجود شبکه کلاه برداری مستقر با کمک غیرمستقیم خود اطلاع نداشتند.

شرکت Alphabet Corp ، متعلق به گوگل از حذف بیش از 70 نرم افزار افزوده مخرب برای گوگل کروم خبر داد. سخنگوی گوگل خاطرنشان کرد: متخصصان بر اساس این حادثه یاد می گیرند که چگونه با کلاه برداران آنلاین به طور مؤثر برخورد کنند. با این حال ، این شرکت از توضیح دادن تعداد کاربران قربانی برنامه های مخرب و چگونگی رخنه بزرگترین شبکه کلاه برداری به گوگل کروم خودداری کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала