واکنش ها به نقشه ای ترور زلمی خلیلزاد توسط داعش

© Photo / AMB Zalmai Khalilzadواکنش ها به نقشه ای ترور زلمی خلیلزاد توسط داعش
واکنش ها به نقشه ای ترور زلمی خلیلزاد توسط داعش  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کاربران سایت های اجتماعی به خبر نقشه ای ترور فرستاده ویژه امریکا برای افغانستان توسط داعش واکنش نشان دادند.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این روزنامه دیلی بیست گزارش داده بود، که مقام های ایالات متحده امریکا گفته اند، كه در حال بررسی درباره ادعایی هستند، كه در یک ویدیوی اخیر طالبان صورت گرفته است، مبنی بر اینكه داعش دو تن را برای به قتل رساندن زلمی خلیلزاد، نماینده ی ویژه ی وزارت امور خارجه ی امریکا در امور مذاكره صلح افغانستان، استخدام نموده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا به دیلی بیست تایید كرده بود، كه مقام های امریكایی در حال پژوهش درباره این ویدیو هستند، و خاطرنشان كرده که "دولت امریكا هرگونه تهدید بالقوه در برابر كارمندان امریكا را جدی می گیرد.

براساس این گزارش، مقام های دولت افغانستان نیز در حال بررسی درباره ای این ادعا هستند.

در این گزارش همچنان نوشته شده بود، که در این ویدیو که از دو مرد چشم بسته در بازداشت طالبان اعتراف گرفته است، ادعا شده است که عناصری در ریاست امنیت ملی افغانستان زیر پشتیبانی ایالات متحده، طرح ناکام قتل خلیلزاد را تسهیل می بخشیدند.

در همین حال، برخی سیاستمداران و کاربران سایت های اجتماعی به این خبر واکنش نشان داده و چنین نوشته اند:

ویس صدیقی یکی از کاربران تویتر نوشته است: "تنها احمق ها باور خواهند کرد، که کاری را که سیا انجام نداد، طالبان انجام داد. چگونه می تواند این درست باشد، که طالبان زندگی خلیلزاد را نجات داده است". 

دیگر کاربر نوشته است: "طالبان چوکی دار امریکا.

​کاربر دیگر نوشته است: از دیر زمانی رژیم کابل آغاز به ترور مخالفانش کرده است. اکنون که طرح کشتن خلیلزاد را درست کرده بود، این کار حماقت غنی و یاران پیشین کمونیست اش را نمایان می کند. غنی و یاران خادیست اش به زودی به تاریخ خواهد پیوست. 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала