پمپئو جان بولتون را دروغگو و خائن خواند

© REUTERS / Kevin Lamarqueپمپئو و بولتون
پمپئو و بولتون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا، جان بولتون را دروغگو و خائن خطاب کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریكا، جان بولتون مشاور سابق امنیت ریاست جمهوری امریکا دونالد ترامپ، را خیانتكار و كتاب وی درباره کاخ سفید را دروغ خواند.

پمپئو درباره این کتاب گفت: "من این کتاب را نخواندم، اما با توجه به بخش هایی که منتشر شده است، جان بولتون مجموعه ای از ادعاهای دروغین، مطالب نیمه‌درست کاملا تحریف شده و باطل را آشکار منتشر می‌کند. هم ناراحت‌کننده و هم خطرناک است که نقش نهایی بولتون خائنی شده است که با نقض اعتماد مقدس مردم به او، به امریکا آسیب می‌زند." پمپئو افزود: "من می خواهم به دوستان خود در سراسر جهان بگویم: شما می دانید که ترامپ رئیس جمهور باقدرت است."

مایک پمپئو به شدت به چین حمله کرد - اسپوتنیک افغانستان
مایک پمپئو به شدت به چین حمله کرد

وزارت عدلیه امریکا با تنظیم شکایتی در محکمه سعی دارد مانع انتشار کتاب جان بولتون با عنوان "اتاق حوادث: یک خاطره از کاخ سفید" شود. بر اساس این ادعا، کتاب بولتون نباید منتشر شود که حاوی اطلاعات محرم است.

بولتون در کتاب خود که قرار است هفته آینده رسما منتشر شود، دست به افشاگری‌هایی علیه دولت ترامپ از جمله پمپئو زده است. بولتون مدعی شده است که پمپئو از همان نشست اول ترامپ با کیم جونگ اون، رهبر کوریایی شمالی نسبت به سیاست او در قبال این کشور تردید داشته و این تردید مدام شدت گرفته است. مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید همچنین گفته است که پمپئو به گفت‌وگوی تلیفونی ترامپ با «مون جائه این» رییس جمهوری کوریایی جنوبی پیش از دیدار با کیم گوش داده و به بولتون گفته است که از شنیدن آن سکته کرده است.

مایک پمپئو: از توافق میان غنی و عبدالله خوشحالم - اسپوتنیک افغانستان
مایک پمپئو: از توافق میان غنی و عبدالله خوشحالم

بولتون در موردی دیگر در کتاب خود نوشته است که پس از هدف‌گیری و سرنگونی پهپاد ارتش آمریکا توسط ایران در خلیج فارس در تابستان سال گذشته، وقتی ترامپ تصمیم به حمله نکردن به ایران گرفته، پمپئو همنظر با بولتون این تصمیم را بسیار خطرناک دانسته است. به گفته بولتون، پمپئو به وی گفته است وقتی که ترامپ به ادعای خود تنها دقایقی پیش از صدور فرمان نهایی حمله به ایران در تلافی سرنگونی پهپاد امریکایی آن را متوقف کرده بود، او به قدری پریشان شده که تا ساعت 2 بعد از نیمه شب بیدار بود.

بولتون در مورد دیگری نیز گفته پس از گفت‌وگوی ترامپ با امانوئل مکرون، رییس جمهوری فرانسه و پذیرش رفع موقت تحریم‌ها علیه ایران برای رسیدن به توافقی جدید، پمپئو گفته که با شماری از سناتورهای جنگ‌طلب تماس می‌گیرد تا مخالفت جمهوریخواهان با چنین مذاکراتی را تشدید کنند. رییس جمهوری امریکا سال گذشته بولتون را به صورت ناگهانی و از طریق پیامی توییتری اخراج کرد؛ اقدامی که آغازگر آشکار شدن اختلافات جدی میان آن دو در مورد موضوعات مختلف بود.

بولتون خاطرات حضور خود در کاخ سفید را در کتابی نوشته که به زودی قرار است منتشر شود، اما فرایند انتشار آن نیز با اصطکاک‌هایی میان او و ترامپ همراه بوده است. کاخ سفید معتقد است که کتاب بولتون حاوی اطلاعات مختلف است و به صورت کنونی قابل انتشار نیست.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала