جنگجویان طالبان بیش از ده موتر را در ولایت دایکندی گروگان گرفته اند 

جنگجویان طالبان بیش از ده موتر را در ولایت دایکندی گروگان گرفته اند 
جنگجویان طالبان بیش از ده موتر را در ولایت دایکندی گروگان گرفته اند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنگجویان گروه طالبان از سه روز بدین سو بیش از ده موتر باربری و مسافربری را همراه با رانندگان شان در ولسوالی کجران دایکندی به گروگان گرفته اند. 
آمر جنایی ولسوالی کجران دایکندی ترور شد - اسپوتنیک افغانستان
آمر جنایی ولسوالی کجران دایکندی ترور شد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، یک عضو شورای ولایتی دایکندی گفته است طالبان سه روز پیش با بستن راه مواصلاتی دایکندی-کندهار 17 موتر را با سرنشینان آن که شامل 7 موتر مسافربری و 10 موتر باربری می‌شوند از این مسیر گروگان گرفته ‌است.
این شورای ولایتی دایکندی گفت، که این موترها مربوط به مردم ولسوالی‌های کجران و کیتی دایکندی بودند که طالبان آنان را که از مسیر قندهار به طرف‌ ولسوالی‌های متذکره در حرکت بودند در قریه غرمه متوقف کردند و سپس به گروگان گرفتند.
غلام سخی غفوری، فرمانده پولیس ولایت دایکندی نیز گفته است: "میان باشندگان ولسوالی کجران ولایت دایکندی و چهارچینۀ ارزگان بعضی مشکلات از گذشته وجود داشته که افراد مسلح موتر‌های باربری مواد خوراکی را توقف دادند و ما در تلاشیم که این مشکل حل شود".
فرمانده پولیس دایکندی همچنان گفت، که این موترها از کندهار به این ولایت مواد خوراکی انتقال می‌دادند.
یک منبع دیگر به نقل از طالبان گفته است، که یکی از باشندگان محل یک خانم را از زیر حاکمیت آن‌ها فرار داده و به ساحه حاکمیت دولت در ولسوال کجران دایکندی برده است. آنان می‌گویند، تا زمانی‌که این خانم و مرد تحویل آن‌ها داده نشود، موترها متوقف خواهند ماند.
طالبان تاکنون در این باره دیدگاه شان را بیان نکرده است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала