کاهش شمار نظامیان امریکایی در افغانستان

© AFP 2023 / Delil Souleimanارتش امریکا
ارتش امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس ستاد فرماندهی مرکزی امریکا، موسوم به سنتکام از کاهش نیروهای امریکایی پس از امضای صلح سخن گفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از 8صبح، کنت مک کنزی، رییس ستاد فرماندهی مرکزی امریکا، موسوم به سنتکام، روز گذشته (پنج‌شنبه، 18جون) از طریق ویدیویی کنفرانس در نشست «گروه استراتژی اسپن» گفته است که که امریکا نیروهایش را در افغانستان به هشت هزار و 8600 سرباز کاهش داده است.

ترامپ: وظیفه نیروهای امریکایی نیست که مناقشات باستانی کشورهای دیگر را حل و فصل کنند - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: وظیفه نیروهای امریکایی نیست که مناقشات باستانی کشورهای دیگر را حل‌وفصل کنند

وی گفته است که توافق‌نامه‌ی صلح که در 29 فبروری با طالبان امضا شد، این بخشی از تعهدات امریکا است که انجام داده است.
در زمان امضای توافق‌نامه، 12 هزار سرباز امریکایی در افغانستان حضور داشتند. اما اکنون بر اساس این توافق‌نامه، حضور سربازان امریکایی در افغانستان در ظرف 135 روز به هشت هزار و 600 تن کاهش یافته است.
مک کنزی، گفته است که اگر طالبان به گفته‌های خود پابند باشد امکان می‌رود که امریکا تا ماه می سال آینده سربازان خود را از افغانستان خارج کند.
او در مورد این شرایط گفته است: «باید شرایطی فراهم شود تا ما را مطمین بسازد که هیچ حمله‌ای از افغانستان علیه کشور ما شکل نمی‌گیرد. گروه طالبان این کار را نمی‌کند، بلکه «القاعده و داعش» چنین می‌کنند.»
شبکه القاعده در زمان حاکمیت گروه طالبان در افغانستان پایگاه داشت و از متحدان این گروه به شمار می‌رفت.
در توافق‌نامه‌ی که در دوحه به امضا رسید، طالبان تعهد کرده اند که در بدل خروج نیروهای امریکایی از افغانستان تماس با گروه‌های دیگر را قطع کرده و اجازه حمله بالای نیروهای امریکایی را ندهند.
وی نیز افزوده است که امریکا طالبان را نظارت دارد و هنوز در مورد آنها قضاوت زود است. به گفته او، گروه طالبان هنوز این موضوع را که در توافق‌نامه صلح تعهد شده است به صورت کامل ثابت نکرده است، اما فرصتی برای انجام این کار دارد. کنت مک کنزی گفته است که این فرصت هر روز تنگ‌تر شده می‌رود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала