افشای دیدگاه ترامپ در مورد رهبران دیگر کشورها

© AFP 2023 / John Macdougallافشای دیدگاه ترامپ در مورد رهبران دیگر کشور ها
افشای دیدگاه ترامپ در مورد رهبران  دیگر کشور ها  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جان بولتون؛ مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در کتاب جدید خود که به زودی منتشر می‌گردد؛ دیگاه و نظریات جالب ترامپ درباره سیاستمداران دیگر کشور‌ها را بازگو می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  The Guardianبه تازگی جزئیات جدیدی از کتاب جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی دونالد ترامپ، با نام «در آن اتاق اتفاق افتاد، خاطرات کاخ سفید» منتشر شده است که در آن از عقاید رئیس جمهور کنونی آمریکا درباره سیاستمداران کشور‌های دیگر گفته شده است.

این کتاب که قرار است تا اواخر ماه جاری میلادی منتشر شود با جنجال‌ها و مخالفت‌های زیادی روبه‌رو شده است.

در بخشی از این کتاب آمده است که: «ترامپ معتقد است امانوئل مکرون [رئس جمهور فرانسه] به هرچه دست بزند به کثافت تبدیل می‌شود در حالی که بوریس جانسون [نخست وزیر انگلیس] و شینزو آبه [نخست وزیر  ژاپن] را دو یار همیشگی برای خود می‌داند.»

 

نگرانی اطلاعات ملی امریکا از کتاب خاطرات بولتون  - اسپوتنیک افغانستان
نگرانی اطلاعات ملی امریکا از کتاب خاطرات بولتون

بولتون همچنین در کتاب خود گفته دونالد ترامپ از مخالفان ترزا می (نخست وزیر سابق انگلیس) بوده است، اما تا جایی که توانسته در دوران جانسون به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) کمک کرده است، زیرا از نظر او این خروج به نفع آمریکا است.

بولتون در این کتاب در ادامه روابط آمریکا- انگلیس و توسعه فناوری شبکه 5G گفته است که گفتگوی بسیار سختی میان این دو طرف برای اجازه جانسون به شرکت هوآوی برای توسعه فناوری خود برقرار شده است.

کتاب بولتون تاکنون جنجال زیادی به همراه داشته است.

پیش از این دونالد ترامپ در پیامی توئیتری نوشت: «کتاب بولتون، که با نقد‌های وحشتناکی روبروست، تلفیقی از دروغ‌ها و داستان سرایی ساختگی است. همه این‌ها با قصد تخریب  من انجام شد. بسیاری از اظهارات مضحکی که او به من نسبت می‌دهد هرگز بیان نشده است. او تلاش می‌کند اخراج خود را تلافی کند».

همزمان با نزدیک شدن موعد تاریخ انتشار کتاب جان بولتون، کاخ سفید تمام تلاش خود را می‌کند تا مانع از انتشار اطلاعات حساس در این کتاب شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала