ساخت یک دستگاه استنشاق کننده برای خود درمانی کرونا

© Fotolia / Pololiaساخت یک دستگاه استنشاق کننده برای خود درمانی کرونا
ساخت یک دستگاه  استنشاق کننده برای خود درمانی کرونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان انگلیس از دانشگاه ساوتهمپتون یک وسیله استنشاقی را برای خوددرمانی در شرایط خانه ساختند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Daily Mail l، دانشمندان انگلیس خاطرنشان می‌سازند که این وسیله برای درمان در مراحل اولیه بیماری در نظر گرفته شده است. به گفته دانشمندان شرکت کننده در این مطالعه با درمان به موقع COVID-19، می‌توان از جدی‌‌ترین عوارض این بیماری از جمله مرگ جلوگیری کرد.

در این دستگاه استنشاقی از داروهای آزمایشگاهی استفاده می شود و هنگام استنشاق، دارو مستقیما وارد ریه های بیمار شده و به سیستم ایمنی بدن اجازه می دهد تا با عفونت مبارزه کند. دانشمندان توضیح می‌دهند که به کمک این وسیله می‌توان از دارویی به نام SNG-001 استفاده کرد که ذرات گرد و غبار کوچک تشکیل شده که می تواند به درون ریه ها نفوذ کند.

سازمان جهانی بهداشت:  استفاده از «دگزامتازون» پیشرفت علمی در درمان کرونا است - اسپوتنیک افغانستان
سازمان جهانی بهداشت: استفاده از «دگزامتازون» پیشرفت علمی در درمان کرونا است

 در چارچوب تحقیقات دانشمندان،به کمک این وسیله استنشاق کننده  دارو در طی 72 ساعت اول پس از ظاهر شدن اولین علائم ابتلا به  ویروس کرونا ، به بیماران داده می شود.

در حال حاضر ، چندین شرکت در کشورهای مختلف از جمله روسیه ، ایالات متحده آمریکا ، بریتانیا و چین در حال تولید واکسن ویروس کرونا هستند.

از جمله شرکت آمریکایی مدرنا برنامه‌هایی را برای کارآزمایی بالینی مرحله سوم واکسن ضد کرونای خود ارائه کرده است؛ این مرحله آخرین بخش از آزمایش واکسن توسعه داده این شرکت برای کنترل همه گیری ویروس کرونا است.

قرار است آزمایشات بالینی این واکسن در ماه جولای آغاز شود و انتظار می‌رود حدود 30 هزار شرکت کننده را شامل شود.

جدیدترین آمار‌های دانشگاه جان هاپکینر حاکی از آن است که تاکنون 8 میلیون و 766 هزار و 185 نفر در سراسر جهان به بیماری COVID-19ناشی از ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

از این تعداد 462 هزار و 691 نفر جان باخته و 4 میلیون و 627 هزار و 910 نفر هم بهبود یافته‌اند.

در حال حاضر آمریکا با 2 میلیون و 297 هزار و 338 نفر مبتلا، در صدر جدول بیشترین کشور‌های آلوده قرار دارد. پس از این کشور به ترتیب برزیل، روسیه، هند، انگلیس، اسپانیا، پرو، ایتالیا، شیلی، ایران قرار گرفته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала