عمر: تعدیل در قانون رسانه‌های همگانی بدون مشورت صورت نمی‌گیرد

© Photo / Facebook.com/gmicafghanistanعمر: تعدیل در قانون رسانه‌های همگانی بدون مشورت صورت نمی‌گیرد
عمر: تعدیل در قانون رسانه‌های همگانی بدون مشورت صورت نمی‌گیرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور رئیس جمهور افغانستان گفته است که آزادی بیان مهم‌ترین دست‌آورد مشترک است و به هیچ کسی اجازه نمی‌دهند که در راستای محدودسازی آن گام بردارد.

به گزارش اسپوتنیک، وحید عمر مشاور ارشد رییس جمهور در امور ارتباطات عامه امروز شنبه، (20جون) در تویتی گفته است که بدون مشورت و گفت‌وگو، هیچ تعدیلی در قانون رسانه‌های همگانی اعمال نمی‌شود.
آقای عمر در برگه توییتر خود نوشته است: "آزادی بیان مهم‌ترین دست‌آورد مشترک ماست. اجازه نمی‌دهیم تا کسی در جهت محدودسازی آن گامی بردارد."
به گفته‌ی مشاور ارشد رئیس جمهور افغانستان، هر گونه پیشنهاد اصلاحی برای قانون رسانه‌های همگانی زمانی موجه است که هدف آن بهبود وضعیت آزادی بیان باشد.


این درحالیست که چندی پیش جمعی از رسانه‌ها و نهادهای حامی رسانه‌ها در یک نامه سرگشاده به اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان گفتند که طرح جدید تعدیل قانون رسانه‌های همه‌گانی که از سوی حکومت ترتیب شده است، محدود‌ کننده آزادی رسانه‌ها، خلاف قانون اساسی و میثاق‌های بین‌المللی است.
صاحبان رسانه‌ها و نهادهای حامی‌ رسانه‌ها در این نامه از رئیس‌جمهور غنی خواسته بودند که جلو طی مراحل این طرح را بگیرد و اجازه ندهد که قانون رسانه‌های همه‌گانی به عامل محدود‌کننده آزادی بیان و رسانه‌ها تبدیل شود.
امضاکنند‌گان این نامه گفته‌اند، در صورتی که این طرح از سوی مجلس نماینده‌گان تصویب شود، محدویت‌های جدی بر فعالیت‌های رسانه‌های کشور وضع خواهد شد.
محمد سرور دانش، معاون دوم رئیس‌جمهور غنی نیز امروز، چهارشنبه، 28جوزا، در صفحه توییتر اش نگاشته بود که دولت به قانون اساسی و حقوق اساسی شهروندان تعهد محکم دارد.
آقای دانش در ادامه نوشته بود که آزادی بیان و آزادی رسانه‌ها، یکی از مهم‌ترین دست‌آوردهای افغانستان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала