فیسبوک پست نژادپرستانه ترامپ را حذف کرد

© REUTERS / Jonathan ErnstПрезидент США Дональд Трамп во время выступления в Белом доме, Вашингтон
Президент США Дональд Трамп во время выступления в Белом доме, Вашингтон - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترامپ با انتشار ویدئویی نژادپرستانه در صفحات فیسبوک و توئیتر خود بار دیگر سروصدا به پا کرد.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  Politico، فیسبوک به تازگی یک ویدئوی منتشر شده توسط ترامپ را از صفحه او حذف کرده است.دلیل فیسبوک برای این کار دستکاری شدن ویدئوی مذکور اعلام شده است. مراحل حذف این فیلم پس از ارسال پیامی از سوی صاحب محتوا برای فیسبوک، آغاز شد.

فیلم دستکاری شده یک کودک سیاه‌پوست را نشان می‌دهد که در حال فرار کردن از یک کودک سفید پوست است. در متن پست مذکور هم نوشته شده بود: “کودک هراسان از دست کودک نژادپرست فرار می‌کند.” این در حالی است که داستان پشت فیلم پخش شده در صفحه ترامپ کاملا برعکس است.

 

در فیلم اصلی ، این دو کودک به سمت هم می‌دوند تا بتوانند یکدیگر را بغل کنند. این ویدئو سال گذشته در تمام فضای مجازی منتشر شده بود و تقریبا همه آن را دیده بودند. ویدئوی دستکاری شده توسط کارپ دونکتوم، خالق پرکار طرفدار ترامپ ساخته شده و در فیسبوک و توئیتر بارگذاری شده است. این محتوا دقیقا زمانی منتشر شده است که آمریکایی‌ها علیه نژادپرستی سیستماتیک دولت خود اعتراضات شدید سراسری را شروع کرده‌اند.

 فیسبوک زمانی که حق کپی‌رایت محتوا توسط یکی از والدین دو کودک حاضر در فیلم مطرح شد، آن را از سایت خود حذف کرد. این ویدئو تا پیش از آن که توسط فیسبوک حذف شود، حدود چهار میلیون بار بازدید شده بود.

 توئیتر این ویدئو را غیرفعال کرد. دلیل حذف این ویدئو از توئیتر نیز به مسائل مختلفی مانند حق کپی‌رایت و دستکاری شدن ویدئو مربوط است. سخنگوی توئیتر گفت: “طبق خط مشی حق کپی‌رایت، ما به شکایات معتبر مربوط به این مسئله که توسط یک صاحب محتوا یا نمایندگان مجاز آ‌ن‌ها ارسال شده است، پاسخ می‌دهیم. “

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала