آمریکا تعداد سربازانش در افغانستان را کاهش داد

CC BY 2.0 / The U.S. Army / آمریکا تعداد سربازانش در افغانستان را کاهش داد
   آمریکا تعداد سربازانش در افغانستان را کاهش داد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده اعلام کرد که شمار سربازانش در افغانستان را به ۸۶۰۰ نفر کاهش داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، جنرال فرانک مکنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) گفت: شمار سربازان آمریکایی در افغانستان بر اساس توافقی که با طالبان امضا شد به ۸۶۰۰ نفر کاهش یافته است.

بر اساس توافق آمریکا و طالبان، نیرو‌های آمریکایی باید ظرف ۱۳۵ روز پس از امضای توافقنامه، یعنی تا اواسط ماه جون (اواخر جوزا از حدود ۱۲ هزار نفر به ۸۶۰۰ نفر کاهش می‌داد که اکنون عملی شده است.

بر اساس این توافق، طالبان نیز تعهد کرده‌اند که رابطه خود با سایر گروه‌های تروریستی را قطع کرده و کاهش سربازان آمریکایی نیز به اقدامات مشخص طالبان در این زمینه بستگی دارد.

جنرال مکنزی در این باره گفت: باید شرایطی برآورده شود که به ما اطمینان دهد هیچ حمله‌ای علیه کشور ما در افغانستان شکل نمی‌گیرد. طالبان چنین نمی‌کند، بلکه القاعده و داعش چنین می‌کنند.

ترامپ: نظامیان آمریکایی با سرعت مناسب افغانستان را ترک می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: نظامیان آمریکایی با سرعت مناسب افغانستان را ترک می‌کنند

وی درباره رابطه طالبان با سایر گروه‌های ترویستی بیان داشت: هنوز نمی‌توان در این مورد قضاوت کرد و ما طالبان را زیر نظر خواهیم داشت. آن‌ها هنوز این موضوع را کاملا ثابت نکرده‌اند. فرصتی برای این کار هست، اما این فرصت به تدریج تنگ‌تر می‌شود.

طالبان ادعا دارند که پس از توافق با آمریکا رابطه خود با سایر گروه‌های تروریستی را قطع کرده‌اند، اما مقام‌های امنیتی و دفاعی افغانستان بار‌ها اعلام کرده‌اند بر اساس اسناد موثق، طالبان هنوز با دیگر گروه‌های تروریستی رابطه عمیق دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала