6 و نیم میلیون نفر از شهروندان افغانستان مهاجر هستند

© وزارت مهاجران و عودت کنندگان6 و نیم میلیون نفر از شهروندان افغانستان مهاجر هستند
6 و نیم میلیون نفر از شهروندان افغانستان مهاجر هستند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام های وزارت مهاجران و عودت کنندگان افغانستان در روز جهانی پناهنده از مهاجر بودن بیش از 6 و نیم میلیون شهروند افغانستان در جهان خبر دادند.
بررسی راه های قانونمند سازی حضور مهاجران افغانستانی در ایران - اسپوتنیک افغانستان
بررسی راه های قانونمند سازی حضور مهاجران افغانستانی در ایران

به گزارش اسپوتنیک، همزمان با روز جهانی پناهندگان، مسئولان در وزارت مهاجران و عودت کنندگان گفتند، که افغانستان نزدیک به 6 و نیم میلیون نفر مهاجر در سراسر جهان دارد که بیشتر آنان در ایران و پاکستان زندگی می کنند.
رضا باهر، معاون سخنگوی وزارت مهاجران و عودت کنندگان گفته است، که تنها در پاکستان 2.4 میلیون و در ایران 2.5 میلیون شهروند افغانستانی حضور دارند که شماری از آنان به گونۀ غیرقانونی در این کشورها زندگی می‌کنند.
بر اساس معلوات وزارت مهاجران افغانستان، حدود ۵۰۰ هزار مهاجر افغانستانی در کشورهای اروپایی، ۵۰۰ هزار نفر در امریکا و استرالیا و همچنان ۵۰۰ هزار تن دیگر در امارات متحدۀ عربی زندگی می‌کنند.
 در همین حال، مسئولان وزارت مهاجران و عودت کنندگان افغانستان با نشر ویدیوی این روز را به همه مهاجران شادباد گفته و از تلاش های این وزارت برای بهبود زندگی مهاجران خبر دادند.


این در حالی است که یک گزارش تازۀ ادارۀ امور مهاجران سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که افغانستان، سوریه، ونزوئلا، سودان جنوبی و میانمار از کشورهای هستند که دو - سوم جمعیت آواره‌ها را دارند. 
یادآوری می کنیم، که روز جهانی پناهندگان نخستین بار در سال 2001 برگزار شد و هرسال در 20 جون با هدف کلی افزایش آگاهی در مورد چالش‌هایی که پناهندگان در سراسر جهان با آن روبرو هستند و اطمینان از نیازهای حمایتی و پشتیبانی آنان برگزار می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала