اختراع تکنالوژی ضدعفونی‌کردن ماسک‌ها با استفاده از چارجر تلفون

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر اختراع تکنالوژی ضدعفونی‌کردن ماسک‌ها با استفاده از چارجر تلفون
اختراع تکنالوژی ضدعفونی‌کردن ماسک‌ها با استفاده از چارجر تلفون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان اسرائيلی یک عنصر حرارت را برای ضدعفونی‌کردن ماسک‌های طبی با استفاده از چارجر تلفون، اختراع کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، یار عینعلی، پروفیسور انستیتوت تکنالوژیکی در شهر حیفا در اسرائیل گفت: "این در روزهای قرنطین صورت گرفت. تمام اداره بسته بود، اما من سر کار می‌رفتم تا ببینم همه چیز خوب است. من در دفتر نشسته بودم و به برایم زنگ آمد که بسته‌ی ماسک‌های طبی را آورده اند".

پروفیسور با در نظرداشت اینکه نمی‌توان یک ماسک را برای مدت زیادی استفاده کرد و همچنان کمبودی ماسک، به دفترش رفت و به فکر این شد که چه چیزی ویروس را می‌کُشد.

تغییر موضع سازمان جهانی بهداشت؛ پوشیدن ماسک برای همه اجبار شود - اسپوتنیک افغانستان
تغییر موضع سازمان جهانی بهداشت؛ پوشیدن ماسک برای همه اجباری شود

وی گفت: "آنزمان سازمان جهانی صحت اعلام می‌کرد که ویروس در درجه حرارت مشخص در ظرف ۱۵ دقیقه از بین می‌رود. و من به خود گفتم که ماسک را می‌گیرم و آنرا در داش آشپزی خانه می‌گذارم. من آنرا در درجه حرارت ۷۰ درجه سانتی‌گراد برای تمام شب گذاشتم، صبح برخاستم و دیدم که همه چیز خوب است. بدین ترتیب معلوم شد که هر کسی که در خانه داش دارد، می‌تواند این کار را انجام دهد، اما مشکل اینست که مردم در محل کار داش ندارند. پس چه می‌شود اگر «داش» را در داخل ماسک جابجا کنیم؟ بدین ترتیب، تصمیم گرفتیم تا عنصر حرارت را در داخل ماسک نصب کنیم".

وی خاطر نشان ساخت که هدف شان از این اختراع، دریافت روش ساده گرم‌کردن بود که برای همه ممکن باشد و آنزمان مفکوره درمورد چارجر تلفون به میان آمد.

پروفیسور اسرائيلی گفت: "بنابر این، ما عنصر حرارت را که براساس همان قدرتی که چارجر کار می‌کند، اختراع کردیم تا ماسک را الی درجه حرارت لازم گرم کند".

وی خاطر نشان ساخت که ماسک را می‌توان با استفاده از کیبل USB نه تنها از طریق ساکت برق، گرم کرد بلکه این کار را از طریق دستگاه‌های الکترونیکی دیگر مثل تلفون و یا پاور بانک نیز انجام داده می‌توانیم. به گفته وی، ماسک با عنصر حرارتی را می‌توان ۲۰ – ۲۵ بار تکراری استفاده کرد.

تولید یک ماسک با عنصر حرارت در لابراتوار حدود ۷ ساعت وقت در بر می‌گیرد. پروفیسور یادآور شد که صحبت درمورد تولید ماسک جدید نه بلکه درمورد "لایه اضافی در ماسک‌های موجود" می‌باشد.

این انستیتوت با تولیدکنندگان ماسک در هند، چین، امریکا و اسرائیل در حال انجام مذاکرات است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала