رسانه: جاپان قصد دارد برنامه استقرار سیستم دفاع راکتی امریکا را لغو کند

© Photo / Simon Desmaraisرسانه: جاپان قصد دارد برنامه استقرار سیستم دفاع راکتی امریکا را لغو کند
رسانه: جاپان قصد دارد برنامه استقرار سیستم دفاع راکتی امریکا را لغو کند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت جاپان قصد دارد برنامه استقرار سیستم‌های دفاع راکتی «آگیس آشور» امریکایی را لغو کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی ان‌اچ‌کی جاپان، قرار است در هفتۀ آینده در جاپان جلسه شورای امنیت ملی برگزار شود و دولت جاپان قصد دارد برنامه استقرار سیستم های دفاع راکتی زمین پایه امریکایی «آگیس آشور» را لغو کند.

ژاپن برای محاکمات نظامی یک جزیره به ایالات متحده خواهد داد  - اسپوتنیک افغانستان
افزایش حضور نظامی امریکا؛ جاپان جزیره ماگاشیما را تحفه می دهد

این شبکه تلویزیونی با استناد به منابع دولتی می‌گوید: شینزو آبه، نخست‌وزیر و وزاری ارشد کشور به احتمال زیاد این هفته شورای امنیت ملی تشکیل می‌دهند و این برنامه (استقرار سیستم دفاع راکتی امریکا) را لغو می‌کنند.

در اوایل هفته جاری، وزیر دفاع جاپان با اعلام توقف برنامه استقرار سیستم دفاع راکتی زمین پایه امریکایی «آگیس آشور» در این کشور، مسائل فنی را علت این مسئله بیان کرد.

کونو تارو روز دوشنبه گفت وزارت دفاع جاپان دریافته است که برای اطمینان از فرود ایمن دستگاه تقویت کننده پرتاب راکت بر روی زمین، باید یک راکت رهگیر را اصلاح و بازسازی کند.

کونو اشاره کرد که دولت برای ساکنان استان یاماگوچی، یکی از مکان های منتخب استقرار این سیستم امریکایی، توضیح داده است که اطمینان حاصل خواهد کرد این دستگاه پرتاب راکت درون مناطق آموزشی نیروهای دفاع از خود سقوط خواهد کرد.

کونو گفت با در نظر گرفتن زمان و هزینه اضافی برای حل این مشکل، برنامه ریزی انجام شده برای استقرار این سامانه دیگر منطقی نیست.

پس از آن، بحث و گفتگو در ردیف نمایندگان مجلس جاپان در مورد چگونگی پر کردن «خلاء دفاعی» شکل گرفته آغاز شد. یکی از گزینه‌هیا پیشنهادی برای خرید راکت‌هیا کروز دروبرد بود، اما مشخص نشد که تصمیم جاپان موقت بوده یا نهایی.

ایالات متحده امریکا نیز به نوبه خود از متوقف کردن برنامه استقرار سیستم دفاع راکتی زمین پایه «آگیس آشور» در جاپان خبر دادند، اما گفتند که این برنامه لغو نشده است.

تصمیم به استقرار دو سیستم زمین پایه‌ای «آگیس آشور» امریکایی در جاپان توسط توسط دولت در سال 2017 میلادی با توجه به ادامه پرتاب راکت‌های کوریای شمالی گرفته شد. سیستم های قرار بود در مناطق غرب آکیتا در شمال غربی و یاماگوچی در جنوب غربی کشور مستقر شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала