طالبان گزارش سازمان ملل درباره یورش این گروه بر مرکزهای بهداشتی را رد کرد

© AP Photo / Pakistani Taliban handoutطالبان گزارش سازمان ملل درباره یورش این گروه بر مرکزهای بهداشتی را رد کرد
طالبان گزارش سازمان ملل درباره یورش این گروه بر مرکزهای بهداشتی را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان به گزارش سازمان ملل و دولت افغانستان درباره یورش این گروه بر مرکزهای بهداشتی با نشر اعلامیه ای واکنش نشان داد. 
یوناما: کشتار طالبان بیشتر از ویروس کرونا است - اسپوتنیک افغانستان
یوناما: کشتار طالبان بیشتر از ویروس کرونا است

به گزارش اسپوتنیک، گروه طالبان با نشر خبرنامه ای درباره گزارش سازمان ملل و دولت افغانستان مبنی بر یورش این گروه بر مرکزهای بهداشتی نوشت: امروز از سوی سازمان ملل متحد گزارشی درباره یورش ها بر مرکزهای بهداشتی پخش شده، که در آن ادعا شده است از سوی مجاهدین امارت اسلامی در هشت (۸) جا بر مرکزهای بهداشتی یورش شده است، ما این ادعا و گزارش را دقیق نمی دانیم، بسیار واضح است که مرکزهای بهداشتی از سوی هواپیماهای اداره کابل بمبارد می شوند. در ماه گذشته، مرکزهای بهداشتی در غزنی و ولسوالی های چهاردره، امام صاحب و خان آباد ولایت کندز به گونه قصدی بمبارد شدند، اسباب و آلات بهداشتی از بین برده شد و مردم ملکی نیز شهید و زخمی شدند. از سوی امارت اسلامی در هیچ جا بر کدام مرکز بهداشتی حمله نشده، بلکه از مرکزهای بهداشتی نگهبانی شده و هنوز هم درین بخش توجه می کنیم.

شورای امنیت ملی افغانستان: طالبان در یک هفته گذشته 42 غیرنظامی را کشته‌اند - اسپوتنیک افغانستان
شورای امنیت ملی افغانستان: طالبان در یک هفته گذشته 42 غیرنظامی را کشته‌اند
طالبان در ادامه درباره ادعای دولت افغانستان هم نوشته است، که از سوی دیگر، امروز به اصطلاح شورای امنیت اداره کابل ادعا کرده است، که در یک هفته گذشته ۲۴ نفر ملکی در حملات مجاهدین امارت اسلامی شهید و ۱۰۵ تن دیگر زخمی شده اند. ما این پروپاگند را نیز به جدیت رد می کنیم. مردم ملکی از سوی عساکر اداره کابل به گونه ارادی مورد حملات قرار می گیرند، که ما وقت به وقت راپورهای مستند و حتی ویدیوهای آن را هم نشر کرده ایم. عساکر اداره کابل قریه ها و دهات را بمباردمان می کنند و میزایل می زنند و اربکی ها مردم را قصدا شکنجه می کنند و به شهادت می رسانند.
در پایان این خبرنامه آمده است، که یک نمونه حملات دشمن مزدور بر مردم و تاسیسات ملکی، تخریب قصدی ۲۰۰ دکان، ۱۳ کانتینر، ۸ دواخانه و ۱ پمپ در منطقه مهاجر بازار ولسوالی گرشک ولایت هلمند به تاریخ ۲۴ جوزا است، که مردم را با میلیون ها افغانی زیان های مالی مواجه ساخت.

یادآوری می کنیم، که پیش از این در گزارش یوناما نوشته بود، که طالبان در جریان گسترش بیماری همه گیر کرونا به اختطاف کارمندان بهداشتی ادامه داده‌اند و در یک مورد به یک داروخانه حمله کرده‌اند. در ادامه از حملۀ مهاجمان مسلح به درمانگاه صد بستری دشت برچی که در آن چهارده تن به شمول نوزادان و مادران کشته شدند، یاد شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала