واکنش روسیه به احتمال رسیدن راکت‌های اوکراینی به کریمه و کشتی‌های روسی

© Sputnik / Vitaly Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش روسیه به احتمال رسیدن راکت‌های اوکراینی به کریمه و کشتی‌های روسی
واکنش روسیه به احتمال رسیدن راکت‌های اوکراینی به کریمه و کشتی‌های روسی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اوکراین هیچ فرصتی برای اصابت راکت جدید ضد کشتی R-360 از مجموعه نپتون علیه کشتی‌های روسی در کریمه را ندارد – نظامی روسی.

به گزارش اسپوتنیک، دگروال سرگئی خاتیلوف، فرمانده پیشین فرماندهی نیروهای ویژه راکتی – فضایی روسیه در مصاحبه با Ura.ru، اظهارات کارشناس نظامی اوکراین مبنی بر رسیدن راکت‌های جدید اوکراین به کریمه و از بین بردن کشتی‌های روسی، را مورد ارزیابی قرار داد.

به گفته خاتیلوف، در صورت لزوم، پایگاه نظامی بحری روسیه قادر خواهد بود بدون نیاز به امکانات اضافی، حمله را دفع کند، زیرا تجهیزات این پایگاه "بدتر از تجهیزات پایگاه نظامی در سواستوپول نیست".

توانایی‌های اوکراین برای حمله با راکت جدید به کریمه - اسپوتنیک افغانستان
توانایی‌های اوکراین برای حمله با راکت جدید به کریمه

وی گفت: "سیستم دفاع هوایی و راکتی ساحلی در آنجا وجود دارد، با این سیستم‌ها کاری از دست اوکراینی‌ها ساخته نیست، هیچ کس به آنها اجازه نمی‌دهد از راه دور شلیک کنند".

وی همچنین خاطرنشان کرد: "نپتون در واقع نسخه اصلاح شده سلاح‌های اتحاد جماهیر شوروی از دهه ۱۹۸۰ – ۱۹۹۰ است".

در عین حال، خاتیلوف تصریح کرد، ارتش اوکراین قبلاً این راکت را برای اهداف سطحی آزمایش کرده بود، اما آنها نتوانستند به خصوصیات بهبود یافته‌ای دست یابند.

پیش از این، میخائیل ژیخوروف، کارشناس نظامی اوکراین گفته بود که راکت‌های ضدکشتی نپتون می‌توانند به کشتی‌های روسی در نووه‌روسیسک برسند.

به گفته وی، ظهور چنین راکت‌ها ظاهراً برای «ماشین نظامی‌» اوکراین امکان هدف قرار دادن اهدافی در اطراف کریمه و از سواحل بحیره آزوف کشتی‌های روسی در مجاورت بندر نووه‌روسیسک را فراهم می‌آورد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала