آغاز روند توزیع دارو و تجهیزات بهداشتی کمک شده به همه ولایت های افغانستان 

© وزارت صحت عامه آغاز روند توزیع دارو و تجهیزات بهداشتی کمک شده به همه ولایت های افغانستان 
آغاز روند توزیع دارو و تجهیزات بهداشتی کمک شده به همه ولایت های افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت عامه افغانستان از آغاز روند توزیع دارو و تجهیزات بهداشتی کمک شده به همه ولایت های این کشور خبر داد. 
کرونا در افغانستان؛ ابتلای 409 نفر در 24 ساعت گذشته  - اسپوتنیک افغانستان
کرونا در افغانستان؛ ابتلای 409 نفر در 24 ساعت گذشته

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه افغانستان امروز یکشنبه، 1 سرطان 1399 نوشت: وزارت صحت عامه جمهوری اسلامی افغانستان، امروز روند توزیع دارو و تجهیزات بهداشتی که از سوی کشورهای کمک کننده به دولت افغانستان کمک شده بود را با حضور شماری از نمایندگان اداره های بین المللی و نهادهای کمک کننده آغاز نمود.
داکتر احمد جواد عثمانی سرپرست و نامزد وزیر صحت عامه کشور، هدف از توزیع این کمک‌های طبی را تجهیز مراکز صحی به گونه عادلانه در تمام ولایات کشور، رسیدگی به بیماران کرونا و حفاظت از جان کارمندان صحی عنوان کرد.
سرپرست وزارت صحت عامه کشور، از کمک‌های کشورهای دوست که وزارت صحت عامه را کمک نموده تشکر کرده و به آنان اطمینان داد که این کمک‌ها به گونه مساویانه و شفاف در مراکز صحی توزیع خواهد شد.
او هم‌چنان در این باره گفت، که در مرحله نخست مقدار 70 تن دوا و تجهیزات به 16 ولایت و پنج درمانگاه کابل فرستاده می‌شود و در مرحله بعد، ولایات باقیمانده اکمال می‌گردد.
بر علاوه داکتر، عثمانی از نصب سیستم اکسیجن در چند درمانگاه کابل خبر داده گفت، که قرار است ما چند درمانگاه مهم را در کابل با سیستم اکسیجن عیار نماییم که با این کار نه تنها چالش‌های سیستم اکسیجن در درمانگاه ها مرفوع می‌گردد؛ بلکه زمینه تولید اکسیجن در خود درمانگاه ها نیز مهیا می‌شود.
سرپرست وزارت صحت عامه افغانستان، در ادامه سخنانش از مردم خواست که با این وزارت در امر مبارزه ویروس کرونا همکار باشند و به شایعاتی که از سوی بعضی‌ها برای مغشوش کردن اذهان عامه در رسانه‌های اجتماعی نشر می‌شود باور نکنند.
از سوی هم، آقای حسین افنی بوتسالی سفیر سازمان همکاری‌های اسلامی، از این عملکرد وزارت صحت عامه در توزیع عادلانه این کمک ها استقبال نموده گفت: سازمان همکاری اسلامی، افغانستان را در این شرایط دشوار تنها نخواهد گذاشت. کمک به افغانستان اولویت این سازمان است و روند کمک‌های ما در این کشور ادامه دارد.
در همین حال، داکتر داویدلی نماینده سازمان صحی جهان، بر همکاری این سازمان در امر مبارزه با ویروس کرونا در افغانستان تاکید نموده گفت که این سازمان از شروع شیوع ویروس کرونا در افغانستان سکتور صحت را در همکاری با نهاد بین المللی کمک کننده در بخش‌های گوناگون حمایت نموده است و نیز ما متعهد بر همکاری در بهبود ارایه خدمات صحی و مبارزه با اپیدیمی کرونا در این کشور استیم.
همچنان، داکتر یارباز حمیدی نماینده منشی کمیسیون صحت در پارلمان از تلاش‌های رهبری وزارت صحت عامه مبنی بر توزیع عادلانه کمک ها و مبارزه با ویروس کرونا قدردانی نموده گفت که اخیرا از اثر تلاش‌های رهبری این وزارت در بخش صحت تغییرات چشم گیری رونما گردیده است.

یادآوری می کنیم، که از زمان گسترش ویروس کرونا در این کشور، تاکنون 28 هزار و 833 تن به این بیماری دچار شده‌اند و از این میان، 581 تن جان‌های ‌شان را از دست داده‌اند. به گزارش وزارت صحت این کشور، 8764 تن که به ویروس کرونا دچار شده بودند، درمان شده اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала