نیروهای امنیتی هند سه تروریست را در کشمیر کشت

© AFP 2023 / Stringerنیروهای امنیتی هند سه تروریست را در کشمیر کشت
نیروهای امنیتی هند سه تروریست را در کشمیر کشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به موازات ادامه تنش‌ها بین دهلی نو و اسلام‌آباد بر سر کشمیر، پولیس هند امروز یکشنبه از یک درگیری در پایتخت تابستانه جامو و کشمیر با سه کشته خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل روزنامه هندو، نیروهای امنیتی هند از 25 ماه مارچ و در دوره قرنطین ناشی از ویروس کرونا، به عملیات خود در کشمیر شدت بخشیده‌اند و به گفته پولیس کشمیر، تنها در درگیری‌های ماه جون در دو منطقه «شوپیان» و «پولواما» در جنوب کشمیر 31 نفر از ستیزه‌جویان کشته شدند.

پاکستان هند را به نقض آتش بس متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
پاکستان هند را به نقض آتش‌بس متهم کرد

طبق اعلام پولیس هند امروز یکشنبه یک درگیری بین نیروهای امنیتی با تروریست‌ها در منطقه «زابیدال» شهر «سرینگر» پایتخت تابستانی جامو و کشمیر در گرفت.

پولیس هند همچنان اعلام کرده که سه تروریست در این درگیری کشته شدند و عملیات نیروهای امنیتی برای یافتن تعدادی باقی مانده‌های تروریست‌ها ادامه دارد.

«ویجی کومار» بازرس کل پولس کمشیر گفت: هر سه تروریست کشته شده، بازشنده‌گان محل بودند. آنها در ترور دو نیروی مرزی هند در تاریخ 20 می دست داشتند.

او گفت که مقامات با کمک والدین و همسایگان تروریست‌ها از آنها خواستند که تسلیم شوند، اما آنها از تسلیم شدن به نیروهای امنیتی خودداری کردند.

درگیری‌های تازه در حالی انجام شده است که تنش‌ها بین هند و پاکستان بر سر منطقه مورد منازعه کشمیر همچنان ادامه دارد.

تنش‌ها بین این دو کشور همسایه و مجهز به سلاح هسته‌ای، بعد از اقدامات دولت نارندرا مودی نخست‌وزیر هند در لغو خودمختاری کشمیر و همچنان قانون جنجالی «اعطای شهروندی به اتباع غیرمسلمان» به شدت تشدید شده است.

مجلس عوام هند 19 قوس سال گذشته لایحه جنجالی اعطای شهروندی به اتباع اقلیت غیرمسلمان مهاجر از سه کشور همسایه افغانستان، بنگلادش و پاکستان را تصویب کرد که به دنبال آن موجی از اعتراضات در این کشور به راه افتاد و منتقدان این طرح تأکید کردند که این اقدام «تبعیض» علیه مسلمانان است.

بسیاری از منتقدان دولت مودی معتقدند که این طرح در راستای انزوای بیشتر مسلمانان هند تهیه و تصویب شده است. طبق این طرح، حدود دو میلیون مسلمان که اصلیتی بنگلادشی دارند از حق شهروندی هند محروم و احتمالا از این کشور اخراج خواهند شد.

اوایل ماه اگست هم دولت هند، در اقدامی که با اعتراض گسترده در منطقه کشمیر روبه‌رو شد، وضعیت خودمختاری این منطقه یا همان ماده 370 قانون اساسی را لغو کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала