‏ویروس جدید آلمان را تهدید می کند

© Photo / Pixabayپشه
پشه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انستیتوت ویروس شناسی رابرت کوچ اعلام نموده است که به دلیل گرم شدن آب و هوا، آلمان را ویروس تب نیل جدی تهدید می کند.

به گزارش اسپوتنیک، حامل تب West Nile پشه ای از نوع کوئلکس است که به نام پشه خامه ای یا پشه مشترک نیز شناخته می شود. ناقل اصلی ویروس پرندگان اند. پستانداران بزرگ و انسان نیز مستعد ابتلا به این مرض هستند، اما پشه ها دیگر نمی توانند به آنها آلوده شوند. علایم این مرض، بلند رفتن درجه حرارت بدن و بثورات پوست بدن می باشد؛ ممکن تقریباً 1%  مریضان تب نیل ازبین بردند.

پولیس آلمان - اسپوتنیک افغانستان
تدابیر جدی آلمان برای جلوگیری از تکثر کرونا ویروس

طبق اعلام انستیتوت رابرت كوچ، طی دو سال گذشته در آلمان، چندین مورد از ابتلا افراد به تب West نیل شناسایی شد كه به سفرهای خارج از كشور ارتباط نداشت. ممكن است كه افراد زیاد نیز آلوده به این مرض شوند. ویروس یا آنتی بادی های آن نیز در اسپ ها و پرندگان ملاحظه گردیده است. امکان آن وجود دارد که پرندگان حین مهاجرت فصلی به تب نیل آلوده و حین برگشت ناقل این مرض در آلمان گردند.

ویروس شناسان می ترسند که به دلیل گرم شدن آب و هوا و طولانی شدن فصل تابستان، ممکن است این ویروس حتی حین زمستان نیز در آلمان بماند و شروع به گسترش در سراسر کشور کند.

پروفسور Jonas Schmidt-Chanazit از دانشگاه هامبورگ در پایان سال گذشته طی مصاحبه با مجله Spiegel درباره جدی بودن ویروس تب نیل هشدار داده خاطرنشان کرد: این مرض احتمالاً تا چند سال آینده برای آلمان مشکلات را ایجاد خواهد کرد.

ویروس تب غربی نیل نه تنها در مناطق گرمسیری ملاحظه شده است - بلکه در مناطق اروپائی بحیره مدیترانه نیز وجود دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала