بی اطلاعی ارگ از فهرست نامزد وزیران سپیدار

© Photo / M.Naderiفـروپاشی بورد مشورتی صلح پیـش از آغـاز به کـار
فـروپاشی بورد مشورتی صلح پیـش از آغـاز به کـار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری می‌گوید که فهرست نامزد وزیران جناح سپیدار را هنوز دریافت نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک، مقامات در ارگ از سپیدار می‌خواهند که فهرست نامزد وزیرانش را هرچه زودتر نهایی کند و به ارگ ریاست جمهوری بسپارد.

به گفته این مقامات، فهرست نامزد وزیران سهم ارگ در حال نهایی شدن است و تنها بحث‌ها روی یکی یا دو پُست ادامه دارد که به زودی تکمیل می‌شود. این در حالی است که گفت‌وگوها روی نامزد وزیران در سپیدار همچنان ادامه یافته است. هرچند فهرستی از نامزد وزیران سپیدار در رسانه‌های اجتماعی نشر شده بود، اما منابع می‌گویند که تغییراتی اندک در آن اعمال شده است.

بر اساس معلومات منابع، مصطفی مستور از رده نامزد وزیران خارج شده و قرار است به عنوان وزیر دولت در امور صلح مقرر شود. هر چند سهم برخی از احزاب سیاسی نیز در فهرست سپیدار مشخص شده، اما با آن هم گفت‌وگوها روی برخی از پست‌ها همچنان ادامه یافته است.

عبدالله عبدالله: جرگه مشورتی صلح ممد نیست، در آن شرکت نمی‌کنم - اسپوتنیک افغانستان
سپیدار: تا پایان هفته 11 نامزد وزیر به ارگ معرفی خواهند شد

بیش از یک ماه از امضای توافق‌نامه میان ارگ و سپیدار زمان می‌گذرد، اما دو طرف هنوز نتوانسته‌اند فهرست نامزد وزیران را آماده کنند تا ارگ به مجلس نمایندگان بفرستد. صدیق صدیقی، سخنگوی ارگ ریاست جمهوری روز یک‌شنبه، یکم سرطان به رسانه ها گفت که فهرست نامزد وزیران سهم ارگ در حال نهایی شدن بوده و گفت‌وگوها تنها روی یکی دو پُست ادامه یافته است.

وی افزود که احتمال دارد این گفت‌وگوها تا امروز نهایی شود. با این حال،‌ آقای صدیقی گفت که فهرست سپیدار هنوز به ارگ ریاست جمهوری نرسیده، اما ابراز امیدواری کرد که این فهرست به زودی با ارگ ریاست جمهوری شریک شود تا هرچه زودتر در اختیار مجلس نمایندگان قرار گیرد.

محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله در 28 ثور توافق‌نامه سیاسی را امضا کردند که تا کنون از آن یک ماه و چهار روز زمان می‌گذرد. بر اساس این توافق‌نامه، سهم پنجاه درصدی دو طرف در کابینه تثبیت شده است.

گفتنی است که بر اساس معلومات، وزارت‌های امور داخله، اقتصاد، تجارت و صنایع، زراعت، ترانسپورت و هوانوردی، اقوام و قبایل، تحصیلات عالی، مخابرات و تکنولوژی، مهاجرین و عودت ‌کنندگان و دو وزارت‌خانه دیگر سهم عبدالله عبدالله در کابینه آینده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала