خونین‌ترین هفته در 19 سال اخیر/کشته شدن291 نیروی امنیتی توسط طالبان در هفته گذشته

© REUTERS / Omar SobhaniАфганская армия на месте взрыва в Кабуле
Афганская армия на месте взрыва в Кабуле  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای امنیت ملی می‌گوید که هفته گذشته «مرگبارترین هفته» طی 19 سال اخیر بود که در آن، 291 نیروی دولتی کشته و 550 نیروی دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر شورای امنیت ملی هفته‌ی گذشته را خون‌بارترین هفته در 19 سال اخیر عنوان کرده و گفته است که در این هفته 291 نیروی امنیتی و دفاعی کشور در نتیجه‌ی فعالیت‌های تروریستی طالبان کشته و 550 نیروی امنیتی دیگر زخمی شده‌اند.

در اعلامیه‌ی دفتر شورای امنیت ملی که امروز (دوشنبه، 2 سرطان) منتشر شده، آمده است که طالبان در جریان هفته‌ی گذشته در 32 ولایت کشور، 422 فعالیت تروریستی را انجام داده‌اند.

به نقل از اعلامیه، در نتیجه‌ی این فعالیت‌های تروریستی طالبان، 148 غیرنظامی نیز کشته و زخمی (42 کشته و 106 زخمی) شده‌اند.

در اعلامیه آمده است: «به این اساس، هفته‌ی گذشته در 19 سال پسین از بابت خشونت‌ها، خون‌بارترین هفته بوده است، این در حالیست که طالبان به کاهش خشونت در برابر افغان‌ها تعهد کرده و گفته بودند که برای صلح کار خواهند کرد.»

دفتر شورای امنیت ملی افزوده است که گروه طالبان با همه تعهداتش و با وجود حسن نیت و فعالیت‌ها از سوی دولت جمهوری اسلامی افغانستان، هنوز هم ریختن خون «افغان‌های مسلمان» را جاری نگهداشته و در انجام تعهدات‌شان ناکام مانده‌اند. همچنان گفته شده است که طالبان برای صلح هیچ گونه حسن نیت نشان نداده‌اند.

گروه طالبان تا کنون در این باره واکنشی نشان نداده است.

این همه در حالی است که گروه طالبان در جریان سه روز عید سعید فطر آتش‌بس اعلام کردند. دولت افغانستان نیز به نیروهای امنیتی هدایت داد که آتش‌بس را رعایت کنند. هرچند به‌گونه‌ی رسمی آتش‌بس تمدید نشد، اما انتظار می‌رفت آت‌بس به‌صورت اعلام ‌ناشده ادامه یابد.

خلاف این انتظارها، در هفته‌های اخیر حملات طالبان در بخش‌های مختلف کشور شدت یافته و از نیروهای امنیتی و غیر نظامیان قربانی گرفته است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала