خونین ترین هفته برای نیروهای امنیتی افغانستان

© AP Photo / Massoud Hossaini خونین ترین هفته برای نیروهای امنیتی افغانستان
 خونین ترین هفته برای نیروهای امنیتی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای امنیت ملی افغانستان می گوید که هفته پسین مرگبارترین هفته در ۱۹ سال گذشته بوده است.

به گرازش اسپوتنیک به نقل از رسانه های افغانستان، جاوید فیصل سخنگوی شورای امنیت ملی گفته است که گروه طالبان در هفته گذشته در ۳۲ ولایت کشور ۴۲۲ حمله انجام داده است. به گفته آقای فیصل در نتیجه این حملات ۲۹۱ تن از نیروهای امنیتی جان باخته و ۵۵۰ نفر دیگر زخم برداشته اند. آقای فیصل گفته است که بدون کاهش خشونت در کشور تامین صلح  با تاخیر روبرو خواهد شد.

همین حال شورای امنیت در اعلامیه ای گفته است که گروه طالبان در عملی کردن تعهداتش مبنی بر کاهش خشونت ناکام مانده است. در اعلامیه شورای امنیت آمده است: “این گروه (طالبان) با همه تعهدات‌اش، با وجود حسن نیت و فعالیت‌ها از سوی دولت جمهوری اسلامی افغانستان هنوز هم ریختن خون افغان‌های مسلمان را جاری نگهداشته، در تعهدات شان ناکام ماندند و برای صلح هیچ‌گونه حسن نیت نشان نداده است.” شورای امنیت تاکید ورزیده است که خشونت ها هرچه زودتر باید پایان یابد، “بدون کاهش خشونت تامین صلح با مشکل و تاخیر روبر می‌شود.”

Женщина с ребенком убегает из мечети в Кабуле после нападения боевиков - اسپوتنیک افغانستان
شورای امنیت ملی افغانستان: طالبان عامل اصلی قتل‌عام کودکان است

سخنگوی شورای امنیت گفته است که در جریان هفته گذشته ۴۲ غیرنظامی به شمول زنان و کودکان جان باخته و ۱۰۵ نفر دیگر نیز زخم برداشتند. این در حالی است که دیبورا لیونز فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در افغانستان و رییس یوناما با ملا برادر معاون رهبر طالبان در قطر دیدار کرده است.

یوناما در تویتی گفته است که خانم دیبورا در مورد روند صلح همه شمول که در آن زنان، جوانان و اقلیت های کشور نقش داشته باشند گفتگو کرده است. از سوی هم سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در تویتی گفته است: "دو طرف در مورد رهایی زندانیان متباقی، آغاز گفتگوهای میان افغان‌ها  و نیز جلوگیری از تلفات افراد ملکی بحث صورت گرفته استگ".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала