رحمانی: نامزد وزیرانی که رای اعتماد نگیرند، سرپرست بوده نمی‌توانند

© Photo / میر رحمان رحمانی فیسبوکمیر رحمان رحمانی، رئيس مجلس نمایندگان افغانستان
میر رحمان رحمانی، رئيس مجلس نمایندگان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس مجلس میگوید که رئیس جمهوری در دیدار با شماری از نمایندگان متعهد شده است تا نامزد وزیرانی که موفق به کسب رای اعتماد خانه ملت نشوند، به عنوان سرپرست وزیر ایفای وظیفه نکنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدای افغان، میر رحمان رحمانی، رئیس مجلس نمایندگان افغانستان در نشست عمومی امروز (دوشنبه، ۲ سرطان) مجلس، تاکید کرد که پس از این آنان "چشم پُت" به نامزد وزیران رای اعتماد نخواهند داد.

تعین هارون چخانسوری به عنوان سرپرست وزارت معادن و پترولیم - اسپوتنیک افغانستان
تعین هارون چخانسوری به عنوان سرپرست وزارت معادن و پترولیم

رحمانی اضافه کرد که مجلس در تایید یا عدم تایید وزراء مسایل سمتی، قومی و زبانی در نظر گرفته نخواهد شد و نامزد وزراء به تخصص، شایستگی، تجربه، نام نیک و درایت آنان بیشترین توجه را خواهد کرد.
او همچنین تاکید کرد که پس از این نامزد وزرایی که موفق به کسب رای تایید مجلس نشوند، نمی‌توانند به عنوان سرپرست در یک وزارت کار کنند. بر بنیاد گفته‌های رحمانی؛ اعضای مجلس نمایندگان در دیدار با رئیس جمهور غنی نگرانی خود را در این مورد شریک ساخته اند و رئیس جمهوری نیز تعهد کرده است تا مطابق قانون در این مورد برخورد کند.
رئیس مجلس به معرفی نامزد وزرای دو تابعیته نیز اشاره کرد و گفت که اصول وظایف داخلی مجلس صراحت دارد که نامزد وزرای که تنها تابعیت افغانستان را داشته باشند، می‌توانند به مجلس معرفی شوند.
این گفته‌ها درحالی از سوی نمایندگان مطرح می‌شود که با وجود سپری شدن بیش از چهار ماه از آغاز حکومت جدید، تاکنون هیچ یکی از نامزد وزیران جدید برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی نشده است.
گفتنی است که تاکنون نامزد وزرای مالیه، صحت عامه، شهرسازی، اطلاعات و فرهنگ، امور زنان، معارف و همچنین سرپرست د افغانستان بانک از سوی رئیس جمهوری معرفی شده‌اند و قرار است به زودی برای رای اعتماد به مجلس فرستاده شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала