هشدار والی کابل از شمار میلیونی مبتلایان به کرونا/ آمار صحت عامه دقیق نیست

© Photo / Ministry of Public Health of Afghanistanایجاد مرکز فرماندهی مبارزه با کرونا ویروس در افغانستان
ایجاد مرکز فرماندهی مبارزه با کرونا ویروس در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
والی کابل با ابراز نگرانی از بی‌توجهی مردم در برابر ویروس کرونا، می‌گوید که آمار واقعی مبتلایان به COVID-19 در افغانستان به مراتب بیشتر از آماری است که روزانه وزارت صحت عامه منتشر می‌سازد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد یعقوب حیدری، والی ولایت کابل در یک مصاحبه ویژه به اسپوتنیک گفت، که آمار واقعی ویروس کرونا در افغانستان، به مراتب بلند تر از آمار رسمی است و ممکن شمار مبتلایان واقعی در سراسر کشور به میلیون‌ها تن برسد.

والی کابل با ابراز نگرانی از ادامه بی‌تفاوتی مردم در برابر ویروس کرونا می‌گوید بی‌تفاوتی مردم سبب شده تا اینک افغانستان در آستانه فاجعه کرونا قرار بگیرد.

والی کابل گفت یکبار دیگر کارزار آگاهی‌دهی در شهر کابل و مناطق اطراف آن آغاز شده است.

به گفته محمد یعقوب حیدری "در سه هفته اول قرنطینه در شهر کابل به گونه درست رعایت شد. تدابیر شدید امنیتی نیز وضع شده و همین امر سبب شد که گراف شیوع ویروس در اغاز بلند نباشد

هم‌اینک، شهر کابل در صدر آلوده‌ترین شهرهای افغانستان قرار دارد که برخلاف سیر صعودی شیوع ویروس کرونا در این شهر، شلوغی آن روز به روز بیشتر می‌شود و باشنده‌گان کابل نیز کارهای عادی قبل از قرنطینه‌ شان را ازسر می‌گیرند.والی کابل گفت: "ما در کار خود ناکام نیستیم، و اطلاع رسانی کردیم اما مردم خودشان رعایت نکردند."

هرچند کمیته اضطرار مبارزه با ویروس کرونا پوشیدن ماسک و حفظ فاصله دو متری را اجباری اعلام کرده، اما در کابل، این توصیه به ندرت و تنها از سوی برخی‌ها عملی می‌شود‌.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала