کارشناس ایرانی: مردم افغانستان جمهوری اسلامی را خانه خود می‌دانند

© Sputnik / Firooz Mashoof کارشناس ایرانی: مردم افغانستان جمهوری اسلامی را خانه خود می‌دانند
کارشناس ایرانی: مردم افغانستان جمهوری اسلامی را خانه خود می‌دانند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون موسسه حقوق بشر و بین المللی به سخنان معاون امور دموکراسی و حقوق امریکا در مورد مهاجران افغانستان واکنش نشان داد.

مهندس سامان نیازی ، معاون بین الملل موسسه حقوق بشری و بین المللی صلح زیبا جمهوری اسلامی ایران و کارشناس مسائل بین الملل در واکنش به اظهارات رابرت دسترو معاون امور دموکراسی و حقوق بشر وزیر خارجه امریکا در خصوص مهاجران افغانستان اظهار داشت امریکا کشوری پر از خالی با دولتمردانی که در فضای انتزاعی نسبت به گوشه گوشه عالم دخالت می کنند و تنها جایی که در معادلات خودشان جایی ندارد ، مردم مدفون شده زیر خیال های پوشالی ارزشهای آمریکایی و رنجور از تبعیض است.

او به خبرگزاری اسپوتنیک، گفت: " آقای رابرت دسترو ! ما هم زمانی که 8 دقیقه پای مامور پولیس امریکا روی گردن یک سیاه پوست بود، وحشت زده شدیم".

او بیان داشت: "زمانی که جنایات دولت متخاصم شما در ویتنام ، عراق افغانستان و.. را دیدیم ، از مرگ‌ انسانیت بهت زده شدیم. ما ایرانی ها یک ضرب المثل داریم که می گوید ؛ یک سوزن به خودت بزن و یک جوال دوز به دیگران!".

معاون بین المللی سازمان صلح اظهار داشت که قتل جرج فلوید ننگی بر نظام غیر متمدن و متوحش امریکا است. مردم سر خورده و مبهوت آمریکا بیشتر از تمام دنیا این حجم از دروغ و تزویر اظهار نگرانی برای مهاجران افغانی را درک می کنند، مردمی که رنگ پوستهایشان تنها دلیل کشته شدنشان شده و توسط حاکمیتی که در مقابل شهروندان خود وظیفه فراهم کردن مقدمات دستیابی به حقوقشان را دارد، راه نفس کشیدنشان هم قطع کرده اند.

وی گفت :"جناب رابرت دسترو لطفاً گزارشی از کودکان مهاجری که به دستور شخص رییس جمهور نژاد پرست تان از والدین خود جدا شدند و از قتل روزانه رنگین پوستان به جامعه جهانی بدهید".

بگفته آقای مهندس نیازی :"مردم افغانستان که جمهوری اسلامی ایران را نه به عنوان کشور ثالث که به دلیل اشتراکات غیر قابل شمارش ، خانه خود می‌دانند ، قطعا جنس تزویر و شیطنت و نفاق مندرج در اظهارات شما را خوب لمس و حس می کنند. هنوز وجدان انسانیت از صدای تظلم خواهی جورفلوید دردناک است، تقویم حقوق بشری و تظاهر به انسان بودن شما ، خیالی ترین حقیقت تلخ مقابل مردمان دنیا از افغانستان، گوانتاما، عراق، لیبی، سوریه، ژاپن، ویتنام، بحرین، یمن، نیجریه و ....است. لطفا کمی از مقابل دیدگان بیدار شده بشریت نسبت به غیر واقعی بودن ارزش‌های ادعایی تان کنار بروید.

این سخنان در حالی بیان می‌شود که رابرت دسترو معاون امور دموکراسی و حقوق بشر وزیر خارجه امریکا غرق شدن، تیراندازی و به آتش کیشدن مهاجران افغان را توسط پولیس ایران وحشتناک خواند. و افزود از ایران می خواهیم که خشونت علیه مهاجریان را متوقف کند.

قابل یاد آوری‌ست که موتر حامل پناهجویان افغان که چندی هفته پیش در ولایت یزد در پی شلیک پولیس ایران آتش گرفت و تلفات برجا گذاشت چهار تن دیگر هم مصدوم شدند، پیش از حادثه یزد، بربنیاد گزارش هیات افغانستان بیش از 50 مسافر توسط نیروهای مرزی ایران به آب های هریرود انداخته شده اند که از این میان 24 تن آنان غرق و یا مفقود شده‌اند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала