پیشنهاد هیتلر به انگلیس قبل از جنگ با اتحاد شوروی چه بود؟

CC BY-SA 3.0 / Bundesarchiv / Olympische Winterspiele.- Eröffnungپیشنهاد هیتلر به انگلیس قبل از جنگ با اتحاد شوروی
پیشنهاد هیتلر به انگلیس قبل از جنگ با اتحاد شوروی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناس علوم تاریخ در مورد پیشنهاد آدولف هیتلر به انگلیس قبل از آغاز جنگ جهانی دوم صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دکتر فلسفه ولادیمیر ماکاروف، کارشناس علوم تاریخ، در یک مصاحبه گفت، آلمان پیش از حمله به اتحاد جماهیر شوروی در سال 1941، از طریق رودولف هس معاون آدولف هیتلر برای حزب نازی، از جمله پیشنهاداتی را به انگلیس برای حفظ وضعیت یک قدرت جهانی در بدل تأمین مواد اولیه این کشور به رایش سوم، ارائه داد.

هس در تاریخ دهم می سال 1941 به تنهایی ازآلمان به انگلستان سفر نمود. لندن تا هنوز اسناد در مورد این رویداد را که یکی از رازهای اصلی جنگ جهانی دوم به حساب می آید، کاملاً فاش نکرده است.

 با این حال ، کارشناسان مسلکی علوم تاریخ با هم موافق هستند که هس می خواست انگلیس‌ها را متقاعد کند تا قبل از حمله آلمان به اتحاد جماهیر شوروی، صلح میان دو کشور (آلمان و انگلیس) برقرار شود.

پس از پایان جنگ در سال 1946 رودلف هس به حبس ابد محکوم شد و بقیه عمر خود را در زندان شپاندائوی برلین گذراند. او سالهای طولانی تنها زندانی این زندان بود.  اودر 17 آگوست 1987 در سن 93 سالگی درگذشت.

مورخ معلومات داد که چگونه بقایای هیتلر را یافتند - اسپوتنیک افغانستان
مورخ معلومات داد که چگونه بقایای هیتلر را یافتند

 ماکاروف گزیده هایی از شهادت «کارل-هاینز پینتش» اجنت سابق هس را که در آرشیو های روسیه نگهداری شده است، یادآوری کرد.

به گفته این مورخ ، هس کار روی پایان نامه (تزس) های را که مبنای مذاکرات آتی آلمان و انگلیس در اوایل مارچ 1941 را تشکیل می‌داد، به پایان رساند.

 طبق گفته پینتش، محتوای این پیشنهادات در مجموع به شرح زیر است: «آلمان ادعاهای مربوط به مستعمرات سابق خود در آفریقا را رد می کند. آلمان آماده است به طور داوطلبانه نیروی دریایی خود را  محدود کند و تسلط انگلیس را در دریا به رسمیت ‌شناسد. آلمان علاقه ای به شکست امپراتوری انگلیس ندارد. آلمان آماده است به طور کامل از انگلیس در حفظ جایگاه خود به عنوان یک قدرت جهانی حمایت کند. آلمان برای جلوگیری از بحران اقتصادی جهانی که پس از جنگ انتظار می رفت ، آماده پشتیبانی کامل از انگلیس است».

آلمان  در مقابل می خواست انگلیس دارایی های خصوصی این کشور را که پس از سال 1918 به خارج از آلمان منجمد شده بودند، دوباره مسترد کند. انگلیس پس از توافق صلح  با آلمان موظف بود مواد اولیه خود را در دسترس آن کشور قرار دهد  اینکه مذاکرات در چه سطح انجام شد ،تا هنوز مشخص نیست.

 ماکاروف خاطرنشان کرد: هیتلر شخصاً تهیه این پیشنهادها و پرواز هس به بریتانیا را فراهم ساخت.

مورخ گفت: "با شروع جنگ در شرق، هیتلر با تهدید جنگ در دو جبهه روبرو می‌شد (که این اتفاق در آینده رخ داد). در این رابطه  تلاش برای دستیابی به مذاکرات جداگانه بین نازی ها و انگلیس‌ها کاملاً منطقی به نظر می رسید. بنابر این هتلر معاون خود را موظف ساخت تا به انگلیس پرواز کند و زمینه را برای دستیابی به توافق آماده کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала