ادامه اعتراضات ضد نژادپرستی در واشنگتن

© REUTERS / Tom BrennerПротестующие в Вашингтоне во время попытки повалить статую Эндрю Джексона на площади Лафайет у Белого дома
Протестующие в Вашингтоне во время попытки повалить статую Эндрю Джексона на площади Лафайет у Белого дома  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا که با قتل شهروند سیاه پوست "جورج فلوید" آغاز شد همچنان ادامه دارد. معترضان در واشنگتن تلاش نمودند مجسمه‌ای اندرو جکسون، هفتمین رئیس‌جمهور ایالات متحده را با انداختن طنابی دور گردن او به زیر بکشند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  NBC News آتش خشم آمریکایی‌ها از مرگ جورج فلوید همچنان روشن است. روز دوشنبه اعتراضات در نزدیکی کاخ سفید، زمانی به خشونت کشیده شد که پلیس خواست جلو معترضانی را بگیرد که  با فریاد "آشغال قاتل"  تلاش نمودند مجسمه‌ای از اندرو جکسون، هفتمین رئیس‌جمهوری ایالات متحده را با انداختن طنابی دور گردن او به زیر بکشند.

مجسمه روزولت از نیویورک برچیده می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
مجسمه روزولت از نیویورک برچیده می‌شود

معترضان از این مجسمه برنزی که در میدان لافایت در نزدیکی کاخ سفید واقع شده است، بالا رفته بودند و تلاش داشتند تا این نماد نژادپرستی و تفرقه را سرنگون کنند.

 اندکی پس از آن پلیس ضد شورش آمریکا در صحنه اعتراضات مردمی حاضر شد و با عقب راندن معترضان، حلقه‌ای حفاظتی اطراف این مجسمه اندرو جکسون که سوار بر اسب است و در 1852 ساخته شد، تشکیل داد.

معترضان آمریکایی پیش از آن در خیابان‌های همان حوالی با پلیس درگیر شدند. این تجمع‌ها، تازه‌ترین دور از اعتراضات آمریکایی‌ها علیه وحشیگری پلیس و نژادپرستی است. آتش این اعتراضات با مرگ جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست 46 ساله آمریکایی که با خشونت بی‌حد یک افسر پلیس در مینیاپولیس جان داد، روشن شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала