ازسرگیری پروازهای بین‌المللی افغانستان پس از سه ماه توقف

© Photo / Afghan Airlines / Afghan AirlinesAriana Afghan Airlines
Ariana Afghan Airlines - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پرواز های بین المللی افغانستان پس از سه ماه توقف دوباره آغاز شد. در نخستین پرواز شرکت هوایی «ترکش ایرلاین» ، 350 مسافر از شهر استانبول ترکیه به کابل منتقل شده است.

به گزارش اسپوتنیک، اداره هوانوردی ملکی اففانستان اعلام کرد که پروازهای بین‌المللی از میدان هوایی کابل از سر گرفته شده است. «ترکش ایرلاین» نخستین شرکت هوایی خارجی است که پروازهایش به افغانستان را عملا آغاز کرده است.

محمدنعیم صالحی، سخن‌گوی اداره هوانوردی ملکی دراین مورد گفته است، که شرکت هوایی «ترکش ایرلاین» در نخستین پروازش، 350 مسافر را صبح امروز (چهارشنبه، 4 سرطان) از شهر استانبول ترکیه به کابل منتقل کرده است.

آقای صالحی همچنان گفت که سر از فردا پنج‌شنبه شرکت هوایی «امارات» نیز پروازهایش به افغانستان را از سر می‌گیرد. به گفته‌ی او، پس از این شرکت «ترکش ایرلاین» چهار پرواز در هفته و شرکت «امارات» نیز سه پرواز در هفته به میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی خواهند داشت.

از سوی هم، سخن‌گوی اداره هوانوردی ملکی می‌گوید که شرکت‌های هوایی داخلی به‌شمول «آریانا» و «کام‌ایر» نیز پروازهای بین‌المللی‌شان را به مقصدهای ترکیه و دُبی عملا آغاز کرده‌اند و پس از این نیز به‌صورت عادی ادامه خواهد داشت.

اداره هوانوردی ملکی از مسافرانی که قصد سفر به دیگر کشورها را دارند، خواسته است که دستان‌شان را ضدعفونی کرده و از ماسک استفاده کنند. این اداره همچنان گفته است که مسافران نباید «علایم زکام» داشته باشند.

پروازهای بین‌المللی به افغانستان و از افغانستان به بیرون از کشور پس از ثبت نخستین موارد مثبت ویروس کرونا در کشور، متوقف شد.

آقای صالحی می‌گوید که در حدود سه ماه توقف پروازهای داخلی و بین‌المللی در اثر شیوع ویروس کرونا، کاهش پروازهای عبوری از فضای افغانستان و سایر موارد عواید اداره هوانوردی ملکی بیش از دو میلیارد افغانی کاهش یافته است.

به گفته‌ی صالحی، شرکت هوایی «آریانا» براساس گزارش خود این شرکت بیش از 12 میلیون دالر و شرکت هوایی «کام‌ایر» نیز براساس گزارش خود این شرکت بیش از 20 میلیون دالر زیان مالی را متقبل شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала