ترامپ: ویروس کرونا را بهتر است "کونگ فلو" یا "ویروس چینی" بنامیم

© REUTERS / Leah Millisترامپ: ویروس کرونا را بهتر است "کونگ فلو" یا "ویروس چینی" بنامیم
ترامپ: ویروس کرونا را بهتر است کونگ فلو یا ویروس چینی بنامیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور آمریكا با تمسخر پیشنهاد نموده که بهتر است به جای ویروس COVID-19 از نام "کونگ فلو" یا "ویروس چینی" استفاده شود.

 ​به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا  روز سه‌شنبه در سخنرانی خود درباره ویروس کرونا بازهم این ویروس را «ویروس چینی» خوانده و با طعنه گفت: من آن را «کونگ فلو» می‌نامم. (کونگ فو، نام یکی از هنر‌های رزمی که در معنای عام کلمه در زبان چینی به معنای مهارت است و برای ماهر بودن در کاری استفاده می‌شود).

مشاجره خبرنگار با ترامپ بخاطر چینی خواندن کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
مشاجره خبرنگار با ترامپ بخاطر چینی خواندن کرونا ویروس

ترامپ در سخنرانی خود در جمع هوادارانش در اریزونا گفت: "من می توانم 19 یا 20 نام برای شما بیاورم ، درست است؟ ووهان نامی به یاد ماندنی بود. کرونا ویروس ، بله؟ کونگ فلو، بله؟کوووید یا COVID-19؛ بله. اما 19 یعنی چه؟ بعضی ها حتا نمی‌توانند  توضیح دهند که 19 و COVID-19 چیست. این یک اسم عجیب است. من می توانم اسامی زیادی برای شما بگذارم. برخی آن را آنفلوانزای چینی می نامند. آنفولانزای چینی ، درست است؟ "  

بنا بر اعلام سایت «ورلد میترز»، شمار مبتلایان به ویروس کرونا از 9 میلیون و 350 هزار نفر فراتر رفت.  حدود 480 هزار نفر هم بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند.

در همین حال، آمار بهبودیافتگان از ویروس همه‌گیر کرونا نیز از مرز 5 میلیون نفر گذشت و به 5 میلیون و 41 هزار و 711 نفر رسید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала