صدیقی: اراده طالبان برای برقراری صلح در کشور ضعیف است

© Photo / Sediq Sediqqi / Sediq Sediqqiصدیقی: زمان گفتگوهای رو در رو میان حکومت و طالبان تعین نشده است
صدیقی: زمان گفتگوهای رو در رو میان حکومت و طالبان تعین نشده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی ارگ ریاست جمهوری کشور می‌گوید که صدها حملۀ اخیر طالبان بیانگر تعهد ضعیف آن گروه در قبال تامین صلح در این کشور است.

به گزارش اسپوتنیک، "صدیق صدیقی"، سخنگوی ریاست جمهوری روز گذشته سه‌شنبه (3 سرطان) در یک کنفرانس خبری در کابل گفت: خشونت در هر قالبی که باشد، زندگی مردم را وخیم‌تر کرده و به تلاشی که حکومت و مردم افغانستان در روند صلح را به پیش گرفته، آسیب می‌رساند. 

صدیقی افزود: به هر میزان که خشونت‌ها از سوی طالبان افزایش یابد، باورمندی مردم نسبت به تعهد این گروه به پروسه صلح ضعیف می‌شود.

او تاکید کرد که گروه طالبان در قبال افزایش خشونت‌های اخیر چه پاسخی برای مردم افغانستان دارد؟ و این گروه در پیوند با تداوم حملات دهشت افکن اخیر باید موقف شان را برای مردم واضح سازند.

واکنش طالبان به گزارش شورای امنیت در مورد تلفات ارتش - اسپوتنیک افغانستان
واکنش طالبان به گزارش شورای امنیت در مورد تلفات ارتش

به گفته صدیقی، اگر این گروه از چند حمله محدود انکار می‌کند، اما صدها حمله دیگر را انجام می‌دهد که در پی آن، شمار زیادی از هم‌وطنان ما جان‌های‌شان را از دست می‌دهند. در هفته‌ای که گذشت، صدها حمله از طرف طالبان صورت گرفته و این نشان میدهد که گروه طالبان با افزایش حملات ‌شان هنوز هم به خواست مردم افغانستان که بر قراری صلح و ختم خشونت می‌باشد، تعهد ضعیف دارد.

صدیقی همچنان اظهار داشت: گزارش‌هایی که از طرف نهادهای معتبر بین‌المللی مانند سازمان ملل در مورد همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه طالبان با سایر گروه‌های هراس ‌افکن مانند القاعده نشر شده، برای جهانیان و مردم افغانستان قابل قبول نیست.

این در حالی است که به گفته صدیقی، دولت افغانستان گام‌های مهم و اساسی را تاکنون برداشته و هرآنچه نیاز بوده، در بحث صلح انجام شده است. حکومت همچنان تعهد دارد تا جنگ به صورت دایمی در کشور خاتمه پیدا کند، زیرا صلح بخش عمده اولویت کاری حکومت است.

آقای صدیقی رهایی 3600 زندانی طالبان را از بند حکومت، اقدامی بزرگ برای آغاز مذاکرات میان افغان‌ها یاد کرد. او افزود که طالبان نیز باید به تناسب همین اقدامات اسیران حکومت را رها و گفتگوها را با حکومت افغانستان آغاز کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала