پوتین: مردم شوروی به خاطر آزادی اروپا قیمت گزافی پرداختند

© Sputnik / Sergey Pyatakov /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: مردم شوروی به خاطر آزادی اروپا قیمت گزافی پرداختند
پوتین: مردم شوروی به خاطر آزادی اروپا قیمت گزافی پرداختند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رژه 75 ـ مین سالگرد پیروزی بر فاشیسم در جنگ کبیر میهنی مردم شوروی در میدان سرخ مسکو جریان دارد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، امروز چهارشنبه،(24 جون) اظهار داشت که ملت شوروی برای آزادی اروپا (در جنگ بزرگ میهنی)هزینه سنگینی متحمل شده، باید بخاطر سپرد که بار اصلی مبارزه علیه نازیسم بر دوش اتحاد جماهیر شوروی بوده است.

تجلیل از 75مین سال روز پیروزی روسیه بر آلمان نازی با حضور مهمان های خارجی  - اسپوتنیک افغانستان
تجلیل از 75مین سال روز پیروزی روسیه بر آلمان نازی با حضور مهمان های خارجی

رئیس‌جمهور پوتین در سخنرانی خود در مراسم رژه پیروزی به مناسبت 75-مین سالروز پایان جنگ بزرگ میهنی گفت: سربازانش (شوروی-ارتش سرخ) نه به جنگ نیاز داشتند و نه به (گرفتن) دیگر کشورها و یا شهرت و قدرت و احترام. تلاششان این بود که دشمن را نابود و خاتمه دهند، و پیروزمندانه به خانه برگردند. (در این راه) برای آزادی اروپا هزینه سنگینی پرداختند. صدها هزار مبارز در دیار غربت کشته شدند. بر ماست که بخاطر بسپاریم این مسئله را. بخاطر داشته باشیم که بار اصلی و سنگین مبارزه با نازیسم بر دوش ملت شوروی بوده است.

رئیس‌جمهور روسیه افزود، که ملت شوروی در سال های جنگ دولت های اروپایی را از چنگال متجاوزین نجات داد، واقعه هولوکاست را خاتمه داد و واقعا قابل تصور نیست چه بر سر جهان می آمد اگر ارتش سرخ به دادش نمی رسید.

آقای پوتین خاطر نشان شد که تنها با همکاری همه کشورها می توان از جهان در برابر خطرات و تهدیدات جدید محافظت کرد.

امروز، رژه نظامی به افتخار 75 مین سال پیروزی در جنگ جهانی دوم بر آلمان نازی در میدان سرخ در حال برگزاری است. در رژه نظامی امروز در میدان سرخ بیش از 13 هزار سرباز شرکت می‌کنند.

این رژه شامل 234 واحد تجهیزات نظامی زمینی مدرن و تاریخی است. 23 نوع نمونه از موترهای جنگی جدید و مدرن ارائه شده است. در بخش هوایی رژه 75 طیاره شرکت خواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала